Miasto zakończyło negocjacje z BVG w sprawie, zakupienia używanych berlińskich Tatr. Wszystkie pojazdy pojawią się do czerwca 2008 roku.
Nie są to nowe niskopodłogowe tramwaje, tak długo oczekiwanie przez szczecinian. Pomimo to z zakupu powinniśmy się cieszyć , bowiem są w dobrym stanie. Mają po 17 lat, w połowie lat 90 przeszły gruntowną modernizację.

W ubiegłym roku kupiliśmy 21 tramwajów przegubowych, w 2008 r. zakupimy pojedyncze wagony Tatra T6. Jak informuje Sebastian Wypych z Urzędu Miasta,
wszystkie mają silniki i mogą kursować osobno, jednak w Szczecinie będą łączone w składy.

Koszt jednego wagonu to ok. 90 tys. euro, sporo mniej od nowego niskopodłogowego pojazdu (koszt w granicach 6 mln. złotych). Pierwsze dwa tramwaje na testy trafią w październiku.

„Nowe” pojazdy zastąpią 50-letnie tzw. „Helmuty”, oraz najstarsze wozy typu 105N.

Co dalej ze szczecińskimi tramwajami?
Powinniśmy otrzymać dofinansowanie z funduszy UE, na realizację Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju- przypomnijmy, jak ocenia Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Szczecin ma „bardzo duże” szanse na środki z programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Foto: Wikipedia