Eksperci przeanalizują możliwość utworzenia nowych połączeń kolejowych nad Bałtyk od Sławna oraz Koszalina. Opracowanie pokaże, jak można zmienić przebieg istniejących linii lub przygotować nowy odcinek linii. Dokument ma być gotowy w pierwszym kwartale 2021 r. Wtedy trafi do konsultacji z samorządami i przewoźnikami.
Wartość umowy podpisanej przez PKP PLK to 1,8 mln zł. Kontrakt zrealizuje konsorcjum IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o. (lider) oraz IDOM Consulting, Engineering, Architecture S.A. (partner).
Planiści skoncentrują się m.in. na połączeniu od Sławna do Darłowa i Darłówka. Przeanalizowana zostanie możliwość poprowadzenia kilkunastokilometrowej linii, łączącej Darłówko z Wiekowem (na linii nr 202).
Możliwość zmian będzie analizowana również na trasie Koszalin – Mielno Koszalińskie. Ten ostatni przystanek mógłby się stać stacją przelotową (dziś pociągi muszą tutaj zmieniać kierunek jazdy i wracać do Koszalina). Dalej powstałaby nowa kilkukilometrowa linia łącząca Mielno z trasą Koszalin – Kołobrzeg (linia nr 402) w okolicach miejscowości Będzino. Rozważana będzie także możliwość wydłużenia połączenia z Mielna przez inne nadmorskie miejscowości.
Uzyskane materiały uzupełnią realizowane obecnie studium wykonalności dla modernizacji linii między Trójmiastem, Słupskiem, Koszalinem a Szczecinem. Celem studium jest opracowanie najkorzystniejszego wariantu modernizacji Magistrali Nadbałtyckiej. Ma być gotowe w III kwartale 2020 r.
Komentarze
9