Miasto podpisało z firmą inProjects umowę na realizację pilotażowego programu „Contact Center v1”, którego celem będzie wdrożenie chatbota AI dostarczającego mieszkańcom informacji oraz odpowiedzi na pytania dotyczące procedur załatwiania urzędowych spraw.
– Dzięki technologii RAG (Retrieval-Augmented Generation), system najpierw „czyta” odpowiedni dokument na stronie eurzad.szczecin.pl, a następnie prostym językiem odpowiada na pytanie mieszkańca, zawsze podając link do źródła – tłumaczy Dariusz Sadowski z urzędu miasta.
Powstający system nie będzie uzależniony od jednego dostawcy technologii. Pozwoli korzystać z najlepszych modeli komercyjnych, a w przyszłości z modeli lokalnych oraz narodowych.
– Obecnie realizujemy pierwszy etap, który zakończy się w grudniu 2025 roku. To faza instalacji, konfiguracji oraz wewnętrznych testów. Chcemy mieć pewność, że narzędzie jest precyzyjne i bezpieczne, zanim zostanie udostępnione mieszkańcom w kolejnych krokach rozwoju projektu – mówi Dariusz Sadowski.
Chatbot powinien zostać udostępniony mieszkańcom w I kwartale 2026. Wartość wdrażanego projektu to 99 tys. zł.
Komentarze