Zmiany obejmą odcinek od pętli tramwajowej „Las Arkoński” do ronda Olszewskiego. Po wewnętrznym pasie jezdni, prowadzącym po torowisku, będą mogły poruszać się tylko tramwaje, autobusy i motocykliści.
Dla samochodów pozostanie zewnętrzny pas, kierowcy będą musieli więc zwalniać przed wyniesionymi przystankami wiedeńskimi, czyli w pobliżu przejść dla pieszych. Taka organizacja ruchu znana jest już ze zmodernizowanego wcześniej fragmentu Arkońskiej.
Ma być bezpieczniej
– Działanie ma na celu wymuszenie na kierowcach przestrzegania dozwolonej prędkości, zwiększenie bezpieczeństwa pieszych, usprawnienie funkcjonowania komunikacji miejskiej oraz zminimalizowanie punktów kolizyjnych na styku pojazdy komunikacji miejskiej i pojazdy osobowe – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta Szczecin ds. inwestycji.
Właśnie nadmierna prędkość bywała na nowym odcinku przyczyną niebezpiecznych sytuacji dla pieszych. Dlatego o zmiany apelowali m.in. rodzice dzieci trenujących w Arkonii (proponowali nawet światła na przejściu przy stadionie).
Buspas miał być wprowadzony już w 2020 r. Ogłoszono nawet przetarg na jego przygotowanie, ale został odwołany ze względu na warunki pogodowe uniemożliwiające wykonanie robót.
Harmonogram wprowadzania zmian
W dniach 11-12 czerwca ustawione zostaną znaki, który będą odsłonięte wraz z wejściem zmian w życie. W poniedziałek, 14 czerwca, rozpocznie się malowanie oznakowania poziomego. Przygotowanie odpowiednich linii ma potrwać około tygodnia.
Wykonawcą prac jest firma Trafficom Sp. z o.o. Nadzór nad realizacją sprawuje Wydział Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Szczecin.
Komentarze
49