IKEA w porozumieniu z miastem przebuduje fragment ul. Mieszka I, by zapewnić większą płynność ruchu po otwarciu w pobliżu swojego sklepu. Magistrat uspokaja, że między jezdniami pozostanie miejsce na torowisko tramwajowe. Tyle tylko, że do budowy w tym miejscu takiej infrastruktury jeszcze bardzo daleka droga.

Miasto Szczecin porozumiało się z IKEA oraz NCT I (działa na rzecz szwedzkiej spółki) w sprawie przebudowy układu komunikacyjnego w rejonie sklepu powstającego u zbiegu ulic Mieszka I i Białowieskiej. Za przebudowę dróg zapłacą inwestorzy i nieodpłatnie przekażą nową infrastrukturę magistratowi.

Zakres prac obejmie budowę nowego, trzeciego pasa na fragmencie ul. Mieszka I przebiegającym najbliżej sklepu i przebudowę okolicznych skrzyżowań. Pojawiły się obawy, że planowana inwestycja może odbyć się kosztem pasa zieleni pośrodku ulicy, który pozostawiony jest pod budowę torowiska. Magistrat uspokaja, że tak nie będzie.

– W związku z toczącą się dyskusją o przyszłości tramwaju w ciągu ulicy Mieszka I informujemy, że jednym z warunków postawionych w negocjacjach w zakresie przebudowy infrastruktury drogowej do sklepu IKEA, było zachowanie możliwości budowy torowiska. Zaproponowana przebudowa układu drogowego spowoduje przesunięcie jezdni, zachowując tym samym miejsce w pasie rozdziału pod tramwaj – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Miejsce na tramwaj więc zostanie, ale wciąż nie wiadomo kiedy torowisko mogłoby zostać zbudowane. Na razie realizacja tej inwestycji nie jest zapisana w planach budżetowych miasta na najbliższe lata. Co więcej, tramwaj na Mieszka I jest daleko w kolejce planowanych nowych torowisk.

Najwyżej na liście torowych priorytetów jest tramwaj do granicy z Mierzynem przy CH Ster. Później poprowadzenie torowiska od hali przy Szafera (budowana jest już tam pętla) do Krzekowa. Trzecim planowanym zadaniem jest przedłużenie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju na prawobrzeżu. Więcej niż o torowisku na Mieszka I mówi się też o tramwaju na 26 Kwietnia. To jednak również odległa perspektywa.

Kluczowe dla realizacji każdego z powyższych planów będzie pozyskanie dofinansowania w ramach nowej perspektywy unijnej.

Zobacz też:

Przebudują drogi przy sklepie IKEA w Szczecinie. Znamy szczegóły