Miasto Szczecin porozumiało się z IKEA oraz NCT I (działa na rzecz szwedzkiej spółki) w sprawie przebudowy układu komunikacyjnego w rejonie sklepu powstającego u zbiegu ulic Mieszka I i Białowieskiej. Za przebudowę dróg zapłacą inwestorzy i nieodpłatnie przekażą nową infrastrukturę magistratowi.
Wiadomo, że budowa sklepu IKEA wygeneruje w tej okolicy większy ruch samochodowy. Dlatego niezbędne są rozwiązania zapewniające płynność i bezpieczeństwo poruszania się po ul. Mieszka I. Od dawno zapowiadano, że miasto prowadzi w tej sprawie rozmowy z przedstawicielami szwedzkiej spółki. Negocjacje właśnie się zakończyły i zaprezentowano koncepcję przebudowy układu komunikacyjnego.
Przede wszystkim, na fragmencie ul. Mieszka I zaprojektowano dodatkowy pas zjazdowy i wyjazdowy do drogi wewnętrznej na terenie sklepu IKEA. Zmiany zajdą też na wszystkich okolicznych skrzyżowaniach.
Szczegóły planowanej organizacji ruchu
W ciągu ul. Wierzbowej zostanie wyznaczony dodatkowy pas do skrętu w lewo w ulicę Mieszka I.
W ciągu ul. Mieszka I za skrzyżowaniem z ul. Wierzbową w kierunku do Centrum Miasta powstanie dodatkowy pas zjazdowy i wyjazdowy do drogi wewnętrznej obsługującej sklep IKEA. Na tym odcinku ul. Mieszka I z ulicy dwupasmowej stanie się trzypasmowa. Przebudowane zostaną także chodniki i ścieżka rowerowa.
Przebudowane zostanie skrzyżowanie ulic Mieszka I i Białowieskiej. Najważniejszą zmianą będzie budowa dodatkowych pasów kierunkowych na ul. Mieszka I w kierunku od Centrum Miasta (tzw. kieszeni) do skrętu w lewo w kierunku sklepu. Dodatkowe pasy będą dostępne od skrzyżowania z ul. Milczańską do skrzyżowania z ul. Białowieską na całej długości tego odcinka.
Przebudowa skrzyżowania ulic Mieszka I i Milczańskiej. Najważniejszą zmianą będzie dodatkowy pas do skrętu w prawo z ulicy Mieszka I od strony Centrum na wysokości salonu samochodowego Lexus.
IKEA w Szczecinie ma zostać otwarta w pierwszej połowie 2021 r.
Komentarze
24