Tramwaje Szczecińskie ustaliły maksymalny budżet na ten cel na poziomie 185 mln zł. Tymczasem ZUE S.A. wyceniło swoją pracę na 174 mln zł. Pozostałe dwie oferty były już zdecydowanie wyższe: TORPOL S.A. - 186 mln zł, Budimex - 208 mln zł.
Po podpisaniu umowy, wykonawca będzie miał 2 lata (dokładnie 720 dni) na wykonanie wszystkich prac. Zakres inwestycji jest bardzo duży.
Przebudowane zostanie torowisko w: al. Niepodległości, al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia, ul. Kołłątaja i ul. Asnyka, a także pętla Dworzec Niebuszewo. Prace obejmą też pl. Żołnierza oraz fragmenty ul. Matejki (do ul. Piłsudskiego) i ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła). Wszędzie tam, gdzie torowisko nie jest wydzielone, remont przejdzie cała ulica. Zbudowane zostaną przystanki „wiedeńskie”, istniejące perony przystankowe będą przebudowane. Budowlańcy zajmą się też m.in. chodnikami i miejscami postojowymi.
Zadanie zostanie podzielone na kilka etapów. Olbrzymim wyzwaniem będzie tymczasowa organizacja ruchu w czasie przebudowy pl. Rodła.
Wybrany wykonawca – firma ZUE S.A. – prowadzi właśnie przebudowę torowiska na skrzyżowaniu przed Mostem Długim, a niedawno zakończył podobne prace na pl. Szarych Szeregów. W przeszłości firma z Krakowa wygrywała również przetargi na modernizację torów na Mickiewicza, Żołnierskiej, Arkońskiej, Niemierzyńskiej i Piastów. Przebudowała też zajezdnię tramwajową „Pogodno”.
Komentarze
35