W szczecińskiej edycji festiwalu Restaurant Week bierze udział 31 restauracji. W tym gronie 10 lokali pojawia się po raz pierwszy. Ideą wydarzenia jest zachęcenie mieszkańców miasta do wypróbowania dań, przygotowanych przez restauratorów specjalnie z myślą o festiwalu. – Możemy spróbować dwóch rodzajów menu. Szef kuchni każdej restauracji przygotowuje zarówno menu wegetariańskie, tudzież menu rybne oraz wersję mięsną – zachęcała podczas śniadania prasowego w Restauracji Sowa Justyna Hof, koordynatorka Restaurant Week w Szczecinie.
Zasady gry są znane
W ramach wiosennej odsłony Restaurant Week można rezerwować miejsca w szczecińskich restauracjach od 13 marca do 24 kwietnia br. W tym roku cena udziału w wydarzeniu wynosi 69,99 zł. W zależności od warunków rezerwacji niektórzy będą musieli doliczyć 5,98 zł za rezerwację oraz 10 złotych za wizytę w godzinach szczytu (tzw. prime time). Trzydaniowe menu, które otrzymamy w ramach Restaurant Week, odzwierciedla inspiracje szefów kuchni. Przeleją oni na talerze to, co im w danym czasie w duszy gra. Nie oznacza to jednak, że dania, które zjemy, będą niewiadomą. Wręcz przeciwnie. Rezerwując miejsce w restauracji, od razu wybieramy menu. Lista uczestników oraz ich tegorocznych ofert znajduje się na stronie internetowej https://festival.restaurantclub.pl/restaurantweek.
Poznajemy smaki i dzielimy się jedzeniem
Jak tłumaczy koordynatorka szczecińskiej edycji, w Restaurant Week chodzi o to, żeby podczas wizyty w lokalu spróbować różnych smaków i zdobyć nowe, gastronomiczne doświadczenia.
– Zachęcam do tego, żeby poznać miejsca, w których się jeszcze nie było w Szczecinie. Chodzi o to, żeby wypromować te miejsca. Udział w festiwalu jest również bardzo dobrą formą pomocy naszym ulubionym restauracjom. Niektóre z nich mają teraz przecież ciężej. Biorąc udział w festiwalu, w ten sposób je wsparamy – mówi Justyna Hof.
Festiwal Restaurant Week organizowany jest w Polsce, również w Szczecinie, od 10 lat. W wydarzeniu bierze udział prawie 400 restauracji z całego kraju. Tegorocznym hasłem akcji jest slogan #FoodNewsGoodNews.
Komentarze
4