Jak wyróżnić pojedynczą płytę spośród wielu innych? Wiedzieli o tym twórcy okładek legendarnych albumów, takich jak „Dark Side of the Moon” Pink Floyd czy „Brothers in Arms” zespołu Dire Straits. Graficy związani ze Szczecinem także próbują swoich sił na tym polu. Trwają ostatnie dni konkursu na okładkę składanki Born In Szczecin vol. 4, która będzie promować lokalną muzykę w całej Polsce.
Żeby zgłosić się ze swoją propozycją okładki, trzeba przede wszystkim być artystą/grafikiem związanym ze Szczecinem. Przydadzą się także dobre chęci i ciekawy pomysł. Do tej pory w ramach konkursu do stowarzyszenia Made In Szczecin wpłynęło już kilkanaście projektów: - Jesteśmy zadowoleni z poziomu nadesłanych prac, ale wciąż czekamy na więcej. Na pewno w Szczecinie są kreatywni graficy, którzy potrzebują promocji, a my z chęcią przyglądniemy się jak największej liczbie projektów – mówi Karolina Woźniak, dyrektor artystyczny Made In Szczecin. Nigdy nie wiadomo, co może nas zaskoczyć lub urzec – dodaje.
Zgłoszenia w konkursie przyjmowane są do 16 czerwca na adres zgloszenia@madeinszczecin.pl. Po tym terminie stowarzyszenie Made In Szczecin wybierze najlepszy projekt, który stanie się szatą graficzną Born In Szczecin vol. 4.
Informacja o najlepszej okładce i jej autorze znajdzie się w komunikacie prasowym rozsyłanym do mediów. Ponadto zwycięzca konkursu otrzyma wsparcie w ramach portalu wSzczecinie.pl, gdzie znajdzie się autorski materiał tekstowy oraz wideo o jego działalności i osiągnięciach.
Okładki wydanych w poprzednich latach składanek Born In Szczecin można obejrzeć na www.madeinszczecin.pl. W poprzednim roku zwyciężył projekt Łukasza Szpatowicza nawiązujący ikonograficznie do motywów morskich.
Najświeższa muzyka w mieście
Płyta Born In Szczecin vol. 4 jest elementem wieloetapowego projektu Made In Szczecin 4, na który składają się przegląd młodych lokalnych kapel, wydanie albumu z ich utworami oraz promocja przeglądowych nagrań w internecie. Na krążku znajdą się także kapele o bardziej ugruntowanej pozycji, które zaproszą wydawcy.
CD ukaże się w 2,5 tysiącach egzemplarzy. Jego celem jest promocja lokalnej niezależnej muzyki artystów związanych ze Szczecinem. W poprzednich edycjach na krążku znalazły się utwory m.in. Chorych, Quo Vadis, Ludzi Miłych czy Indios Bravos.
Premiera najnowszej Born In Szczecin vol. 4 odbędzie się 18 lipca na dziedzińcu Zamku Książąt Pomorskich. Jej gwiazdą będzie zespół Ukeje.
Wspierają Made In Szczecin
Przegląd Made In Szczecin 4 jest wspierany przez Urząd Miasta Szczecina. Partnerem technologicznym przedsięwzięcia jest mstudio.net.pl. Backline dla zespołów dostarcza sklep muzyczny Rockman. Za realizację dźwięku odpowiada Stobno Records.
Działania na rzecz lokalnych kapel wspierają także Free Blues Club, Zamek Książąt Pomorskich, Akademia Sztuki w Szczecinie, Radio Eska, Galeria Kaskada, Bistro na Językach oraz Francuzka Piekarnia, Szczecin Blog i Szczecin nie jest wioską z tramwajami.
Komentarze
0