Google oferuje swoim klientom wiele innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie rozwiązań. Nie zawsze jednak jest w stanie w wystarczającym zakresie wesprzeć niewielkie podmioty, działające na lokalnych rynkach. Na szczęście nie zostały one pozostawione same sobie. A to za sprawą miejscowych firm, służących im doświadczeniem i obszerną wiedzą na temat produktów amerykańskiego giganta. Firm, których kompetencje i ekspertyzy zostały potwierdzone certyfikatami. A mowa tu o partnerach Google.
Kim jest Google Cloud Partner
Aby jak najlepiej wspierać sprzedaż swoich produktów i obsługę korzystających z nich klientów, Google stworzyło na całym świecie sieć krajowych partnerów. Podmioty o zweryfikowanej wiedzy i kompetencjach zyskują status Google Partner. Zaś te spośród nich, które wspierają klientów w zakresie rozwiązań chmurowych (np. Google Workspace czy Google Cloud Platform) mogą pochwalić się mianem Google Cloud Partner.
A wszystko to za pośrednictwem programu partnerskiego, w ramach którego ustalone zostały trzy poziomy współpracy:
Member – to pierwszy stopień wtajemniczenia. Firmy posiadające status Członka zapoznają się z możliwościami, jakie dają usługi Google, a ich głównym zadaniem jest szkolenie się w tym zakresie.
Parter – status ten zyskują firmy, których zespoły wykazały się odpowiednią wiedzą, zdobywając certyfikaty Google. Partnerzy otrzymują dostęp do bardziej szczegółowych materiałów i szkoleń. Google zapewnia im również większe wsparcie merytoryczne i techniczne.
Premier – firmy, które zyskały status Google Premier Parter (a w przypadku usług chmurowych Google Cloud Premier Partner) to crème de la crème programu partnerskiego. Status ten zyskuje tylko 3% należących do programu przedsiębiorstw. W tym celu ich zespoły muszą wykazać się najwyższym poziomem znajomości usług Google i biegłością techniczną we wdrażaniu poszczególnych rozwiązań.
Korzyści ze współpracy z partnerem Google Cloud
Partnerzy pomagają lokalnym firmom w migracji do chmury, a następnie wspierają je podczas korzystania z usług Google. A na co konkretnie możesz liczyć, podejmując współpracę z przedsiębiorcą posiadającym status Google Cloud Partner?
- Analiza potrzeb i pomoc przy wyborze odpowiedniej usługi. Partner Google Cloud przedstawi Ci możliwości, jakie dają poszczególne rozwiązania chmurowe, dzięki czemu będziecie mogli wspólnie wybrać te z nich, które najlepiej sprawdzą się w Twojej firmie.
- Dodatkowe rabaty i przedłużony okres testowy. Korzystając z usług partnera, otrzymasz voucher o wartości 500 USD do wykorzystania w GCP oraz 30 dni bezpłatnego testowania wybranego pakietu Google Workspace. Dla porównania, bezpośrednio od Google otrzymasz tylko 300 USD, a okres testowy GW będzie trwał jedynie 14 dni.
- Nadzór nad migracją danych do Google Cloud. Partner przygotuje dla Ciebie plan migracji i przeprowadzi ją w taki sposób, aby wszystkie potrzebne dane Twojej firmy bezpiecznie znalazły się w chmurze Google.
- Konfiguracja konsoli. Chmurą będziesz zarządzać z poziomu konsoli, której ustawienia należy odpowiednio skonfigurować. To zadanie najlepiej powierzyć specjalistom, którzy robili to wielokrotnie i dokładnie wiedzą, na co należy zwrócić szczególną uwagę.
- Wsparcie techniczne w języku polskim. Wybrani partnerzy Google Cloud zapewniają swoim klientom całodobowe wsparcie, a zgłoszenia obsługują w języku polskim, co dla wielu przedsiębiorstw może być znacznym ułatwieniem.
- Szkolenia i materiały edukacyjne. Choć członkowie zespołów partnerskich cały czas się szkolą, abyś Ty nie musiał, to oczywiście warto znać potencjał narzędzi wykorzystywanych w firmie. Dlatego partnerzy często szkolą pracowników swoich klientów, dzięki czemu ci ostatni mogą dobrze poznać rozwiązania chmurowe, z których korzystają każdego dnia. Najlepsi partnerzy Google Cloud poświęcają również swój czas na tworzenie eksperckich artykułów, ebooków i innych materiałów edukacyjnych, które udostępniają za darmo na swoich stronach internetowych.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze partnera
Wybranie partnera Google Cloud to bardzo ważna decyzja, którą należy podjąć świadomie. Na co więc zwrócić szczególną uwagę? Uważamy, że przede wszystkim warto postawić na wiedzę i doświadczenie.
Sprawdź, czy firma, z którą chcesz wejść we współpracę, posiada certyfikaty potwierdzające wiedzę jej pracowników. Druga kwestia to czas – zwróć uwagę jak długo dany partner współpracuje z Google Cloud i iloma wdrożeniami może się pochwalić. Doświadczenie ściśle wiąże się też z liczbą klientów. Google Cloud Partner o dużej renomie będzie mógł pochwalić się kilkoma tysiącami zadowolonych klientów.
I tu pojawia się kolejna kwestia – a mianowicie poziom zadowolenia ze świadczonych usług. Zapoznaj się z opiniami, jakimi klienci danej firmy podzielili się w Google czy na Facebooku.
A może dany partner na swojej stronie prezentuje pozytywne historie przeprowadzonych przez siebie migracji? Takie case studies świetnie pokazują, w jaki sposób partner podchodzi do przedsiębiorstw, którymi opiekuje się w imieniu Google.
Komentarze
0