Duża część nazw jest taka sama jak nazwy działających kiedyś w tym samym miejscu (lub podobnym) stacji kolejowych. Są jednak również nowości, zdecydowano m.in. jak nazywać będą się przystanki planowane w zupełnie nowych lokalizacjach.

Listę nowych nazw opublikowano na facebookowym profilu SKM. Zaprezentowano je na czytelnym schemacie całej sieci, nawiązującym swoim wyglądem do schematów linii metra.

Najwięcej nowych nazw znajdziemy na trasie ze Szczecina Głównego do Polic. Zdecydowano, że nowy przystanek przy wiadukcie nad ul. Ku Słońcu będzie nosił nazwę – Szczecin Cmentarz Centralny. Przystanek przy wiadukcie nad ul. Arkońską to – Szczecin Niemierzyn. Zamiast stacji Szczecin Glinki, w tym samym miejscu, będzie przystanek Szczecin Stołczyn. Przystanek przy ul. Nad Odrą będzie nosił nazwę – Szczecin Stołczyn Północny, a przy ul. Artyleryjskiej – Szczecin Skolwin Północny.

Na innych liniach nowych nazw i lokalizacji będzie mniej. Powstanie przystanek Szczecin Łasztownia (choć de facto usytuowany na Kępie Parnickiej), a także Szczecin Trzebusz i Szczecin Dunikowo przy specjalnych strefach ekonomicznych.

Ze schematu sieci wynika, że pociągi z Gryfina, Goleniowa i Stargardu nie będą kończyć biegu na stacji Szczecin Główny, tylko dojadą do przystanku Szczecin Niebuszewo.

Szczecińska Kolej Metropolitalna ma być gotowa w 2022 r. Wkrótce rozpoczną się pierwsze prace remontowe na linii do Polic. Trwa również projektowanie miejskich węzłów przesiadkowych, których infrastruktura pozwoli wygodnie przesiadać się z samochodów, komunikacji miejskiej i rowerów do pociągów.