Na elewacji jednej z hal centrum logistycznego 7R przy ul. Druckiego-Lubeckiego pojawiło się charakterystyczne logo z trąbka. To znak, że część swoich magazynów przeniesie tam Poczta Polska.

7R Park Szczecin to dwie duże hale zapewniające łącznie 61 tys. m kw powierzchni magazynowej. Pierwsza i nieco większa (32,7 tys. m kw) powstała bliżej skrzyżowania ulic Druckiego-Lubeckiego i Blizińskiego, a druga (28,5 tys. m kw) na wysokości wiaduktu drogowego, w tzw. „dolinie śmierci” (tak tuż po wojnie nazywano to niebezpieczne wówczas miejsce). Właśnie w tym drugim obiekcie ulokuje się jedna z najlepiej znanych spółek Skarbu Państwa.

„Poczta Polska została najemcą części hali. Aktualnie trwa proces adaptacji przestrzeni do docelowego profilu działalności. Po zakończeniu prac, prawdopodobnie jeszcze w kwietniu br., poinformujemy o roli nowego obiektu, także w kontekście realizowanej przez spółkę strategii” – czytamy w komunikacie biura prasowego Poczty Polskiej.

Jak duży ruch ciężarówek to wygeneruje?

Okoliczni mieszkańcy zainteresowani są przede wszystkim wpływem nowego najemcy na natężenie ruchu ciężarowego. Obawiają się bowiem, że jeszcze bardziej zniszczona może zostać drogowa „nadodrzanka” (ciąg ulic od Trasy Zamkowej w kierunku północy), która wciąż nie może doczekać się generalnego remontu.

Najemcami powierzchni w pierwszej z hal zostały wcześniej m.in. firma momox AG (sprzedaż artykułów używanych) i drukarnia wielkoformatowa Printdream.

Centrum logistyczne na poprzemysłowych terenach

Inwestor, ogólnopolski deweloper 7R SA, kupił przemysłowe tereny w okolicach wiaduktu w ciągu ul. Druckiego-Lubeckiego od J.W. Construction (wcześniej należały do stoczni). Miasto wydało warunki zabudowy, zgadzając się na centrum logistyczne w tym miejscu (miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego uchwalono później).

Jednocześnie przyszły inwestor został wówczas zobowiązany do przebudowy skrzyżowania ul. Blizińskiego z ul. Druckiego-Lubeckiego oraz modernizacji drogi wewnętrznej na działce nr 12 (przedłużenie ul. Blizińskiego w stronę hal), w celu ich dostosowania do obsługi również pojazdów dostawczych.

Wykonawcą odpowiedzialnym za budowę hal była firma Dekpol.