Głównym tematem poniedziałkowej konferencji prasowej w Urzędzie Wojewódzkim było przyznanie przez rząd środków na zaprojektowanie zachodniego obejścia Szczecina (411 mln zł). Jednocześnie poinformowano również o ważnej decyzji odnośnie jeszcze jednej inwestycji.
– Jest zielone światło dla budowy obwodnicy Mierzyna, czyli nowego fragmentu drogi krajowej nr 10. Wiemy jak ta sytuacja tam teraz wygląda. Jednocześnie to będzie też dojazd do jednego z kluczowych węzłów zachodniej obwodnicy Szczecina – mówił wojewoda Zbigniew Bogucki.
Obwodnica Mierzyna ma mieć ok. 8,5 km długości, dwie jezdnie o szerokości 7 metrów, chodniki i drogi rowerowe. Rozpocznie się przy ul. Ku Słońcu w Szczecinie, w okolicy Centrum Handlowego Ster, od północy ominie Mierzyn, połączy się z zachodnią obwodnicą Szczecina w węźle Dołuje i poprowadzi dalej w kierunku Lubieszyna.
– Obwodnica pozwoli wyprowadzić całkowicie ruch tranzytowy z zatłoczonego miejsca, jakim jest obecny przebieg DK10 przez Mierzyn. Koszt całej inwestycji szacowany jest na 180 mln zł, a prace przygotowawcze na 30 mln zł. Inwestycję tę będziemy prowadzić wspólnie z miastem Szczecinem, po osiągnięciu porozumienia z prezydentem, będziemy mogli ogłosić przetarg na wykonawcę. Tak, aby realizować to zadanie wspólnie z zachodnią obwodnicą Szczecina – tłumaczył Łukasz Lendner, dyrektor szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wcześniej Gmina Miasto Szczecin deklarowała, że jest gotowa sfinansować część zadania dla fragmentu leżącego w granicach administracyjnych miasta.
Komentarze
19