Gdzie i kiedy?
Opera na Zamku
ul. Korsarzy 34
poniedziałek, 19 marca 2012, 19:00
Za ile?
Prapremiera w Theater an der Wien 5 kwietnia 1874. Najsłynniejsza operetka świata, dla wielu kwintesencja tego gatunku, została napisana przez czterdziestodziewięcioletniego kompozytora w ciągu zaledwie siedmiu tygodni. Na szczecińskiej scenie wystawiano ją już trzykrotnie: w 1958, 1974 i 1987 r. Pewnie każde pokolenie musi mieć swoją Zemstę nietoperza.

Obsada:

GABRIEL VON EISENSTEIN: BARTŁOMIEJ MISIUDA / WITOLD ŻOŁĄDKIEWICZ

ROSALINDA : GABRIELA ORŁOWSKA DE SILVA / LUCYNA BOGUSZEWSKA

ADELA: BARBARA LEWICKA-WÓJCIK / JUSTYNA RECZENIEDI

IDA - ANNA ROSA

FRANK - PIOTR KĘDZIORA

DR. FALKE: TOMASZ ŁUCZAK / GRZEGORZ PIOTR KOŁODZIEJ

DR. BLIND: PIOTR ZGORZELSKI

ALFRED: PAWEŁ WOLSKI / MIKOŁAJ ADAMCZAK

ORLOFSKY: KAROL BARTOSIŃSKI / MARCIN LIWEŃ / MICHAŁ SŁAWECKI

FROSCH - WIESŁAW ŁĄGIEWKA

ADIUTANT - DARIUSZ HIBLER

Ceny biletów:

 

Normalny

Zbiorowy

Loża Marszałkowska

90 zł

-

Miejsca I

89 zł

79 zł

Miejsca II

81 zł

71 zł

Miejsca III

74 zł

64 zł

Miejsca IV

59 zł

49 zł

Miejsca V

54 zł

44 zł

Miejsca VI

49 zł

39 zł

       

Chór, Orkiestra i Balet Opery na Zamku
Dyrygent: Wojciech Semerau-Siemianowski

Falke i Einstein wybrali się na bal maskowy w przebraniu motyla i nietoperza. Eisentstein położył pijanego przyjaciela pod drzewem na Praterze. Rano musiał on przejść w swym karnawałowym stroju przez całe miasto. W akcie zemsty rozpoczyna starannie zaplanowaną intrygę, opartą na motywie przebieranki: przywozi na bal u księcia Orlofsky’ego jego żonę Rozalindę oraz pokojówkę Adelę. Rozpoczyna się przezabawna akcja. Przyłapany kochanek zostaje wzięty za męża i musi ponieść konsekwencje jego niecnych czynów… Wszystko jednak nazajutrz się wyjaśnia i kończy dobrze – jak to w operetce. A śmiech towarzyszy dziełu już od pierwszych dźwięków uwertury.

·         Libretto: Karl Haffner i Richard Genée

·         Przekład: Julian Tuwim

·         Kierownictwo muzyczne: Wojciech Semerau-Siemianowski

·         Reżyseria: Jitka Stokalska

·         Scenografia: Łucja Kossakowska

·         Choreografia: Natalia Fedorowa

·         Przygotowanie chóru: Małgorzata Bornowska

„Jeśli przyjrzeć się bliżej tym trzem aktom, łatwo dostrzec, że reprezentują one trzy odrębne światy: akt I to francuska komedia bulwarowa, oparta na błyskotliwym dialogu, dowcipnych, zaskakujących sytuacjach i śmiałej erotyce; akt II to typowa operetka w nowym – ówcześnie nowym – stylu, pełna przebieranek i spowodowanych nimi niewiarygodnych qui pro quo, pełne tańca, szampana i zwieńczone potężnym finałem w stylu opery komicznej; akt III to wiedeńska krotochwila w nestroyowskim stylu. Straussowi przypadło trudne zadanie związania tych trzech światów jednolitą muzyką, narzucenie stylistycznej jednorodności.” (Lucjan Kydryński)