„Wyrok” podpisano na nie już dawno temu, ale rozpoczęcie prac wyburzeniowych było zaskoczeniem. Rozbierane są dwie łącznice Trasy Zamkowej, na które wjeżdżało się od strony pl. Żołnierza Polskiego.

Chodzi o zjazd w kierunku Mostu Długiego oraz w stronę Wałów Chrobrego i stoczni.

Łącznice znikają, by przygotować miejsce na nowy układ drogowy, który w przyszłości poprowadzi w kierunku planowanego Mostu Kłodnego. Zdecydowano, że ich rozbiórka zostanie przeprowadzana wcześniej, już podczas remontu nitki wyjazdowej Trasy Zamkowej.

– Rozbiórki łącznic to część prac dodatkowych realizowanych w otoczeniu remontowanej Trasy Zamkowej. Z uwagi na ich stan techniczny nie były planowane do modernizacji – tłumaczył Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Uwolniony teren pozwoli też zrealizować drugą część inwestycji mieszkaniowej na Podzamczu, która na razie zakończyła się „ślepą” ścianą w kierunku Odry.

Do wyburzenia przeznaczony jest jeszcze wjazd od strony Mostu Długiego w kierunku pl. Żołnierza Polskiego, ale to zostanie wykonane w przyszłości.

Docelowo pozostaną dwie łącznice. Te, z których kierowcy korzystają najczęściej. Zjazd od strony Prawobrzeża w kierunku Wałów Chrobrego i stoczni oraz wjazd od strony Wałów Chrobrego w kierunku Prawobrzeża.