Firma Strabag ogłosiła zakończenie robót budowlanych przy węźle Głębokie. W pełni gotowa jest już nowa infrastruktura dla kierowców i pieszych.
W ramach inwestycji skrzyżowanie przy kąpielisku zostało przebudowane na rondo. Obok powstała pętla z peronami tramwajowo-autobusowymi door to door, miejscami postojowymi kiss&ride, stanowiskami do postoju taksówek i parkingiem rowerowym. Rozbudowano też położony w sąsiedztwie parking i przebudowano fragmenty ulic dojazdowych – al. Wojska Polskiego, Zegadłowicza i Miodowej oraz ul. Kupczyka na całej długości, do granic miasta, wraz ze ścieżką pieszo-rowerową.
Budowa węzła Głębokie kosztowała ponad 65 mln zł. Projekt był objęty dofinansowaniem w ramach Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawowała spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie. Wykonawca – firma Strabag – zrealizował inwestycję dwa miesiące przed czasem. Zgodnie z podpisaną umową miał bowiem czas do ostatnich dni grudnia.
– Do czasu pełnego przekazania inwestycji do użytkowania, mogą być prowadzone jeszcze drobne prace porządkowe. W listopadzie wykonane zostaną ponadto nasadzenia 50 drzew – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
Inwestycja w liczbach:
– powierzchnia chodników – 3 784 m2;
– powierzchnia mas bitumicznych – 15 800 m2;
– długość dróg – 2,5 km;
– długość dróg manewrowych – 660 m;
– długość dróg na parkingu leśnym – 450 m;
– długość chodników – 1,2 km;
– długość ścieżek rowerowych – 2,5 km;
– długość torowisk – 663 m toru pojedynczego;
– długość sieci trakcyjnej – 1,67 km;
– wylano 9 320 m3 betonu;
– długość ułożonych rur – 7 920 mb;
– długość ułożonych kabli – 16 600 mb;
– w ramach prac ziemnych wykopano 20 361 t ziemi, oraz wykonano nasypy, do których użyto 16 390 t ziemi.
Komentarze
18