Trwa przebudowa torowisk w okolicy pl. Rodła. Do utrudnień w tej okolicy trzeba się przyzwyczaić, bo szybko nie znikną.

Wraz z postępującymi pracami konieczne są częste zmiany w organizacji ruchu, co wywołuję na początku dezorientację wśród wielu kierowców. Jak obecnie wygląda sytuacja?

– Otwarcie ulicy Matejki usprawniło wyjazd z naszego miasta od strony Filharmonii. W tej chwili organizacja robót wymusiła zamknięcie innych relacji i kierowcy jadący od strony ulicy Bałuki muszą szukać objazdu. Pierwsze dni zawsze są najtrudniejsze, ale później prowadzący pojazdy znajdują trasy alternatywne i korki lekko zmniejszają się. Widać również jak wiele prac już wykonano i jak duży jest front robót – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie.

Plany na najbliższe dni obejmują m.in. wykonanie koryta drogowo-torowego na odcinku pl. Rodła – al. Niepodległości i przygotowanie warstw konstrukcji drogowo-torowych na pl. Żołnierza Polskiego, ul. Piłsudskiego, al. Wyzwolenia oraz płyty betonowej pod torowisko na al. Wyzwolenia. Na al. Niepodległości będą układane szyny.

Równolegle trwają prace na Niebuszewie. Koncentrują się w rejonie pętli Dworzec Niebuszewo, m.in. na skrzyżowaniu ul. Boguchwały i ul. Asnyka. Na początku lipca otwarto dla ruchu rondo Sybiraków, wraz z wlotami ulicy Niemcewicza oraz ul. Kołłątaja od strony północnej.

„Torowa rewolucja” rozpoczęła się w grudniu 2020 r. i ma potrwać 2 lata. To inwestycja zakładająca przebudowę torowisk, a w niektórych miejscach również całych ulic, między pl. Żołnierza Polskiego a Dworcem Niebuszewo. Wykonawcą jest firma ZUE S.A. Wartość kontraktu to 174 mln zł.