Przebudowa jest konieczna, by dostosować infrastrukturę do nowych możliwości, które przyniesie pogłębienie do 12,5 metra toru wodnego Świnoujście – Szczecin. Dlatego w ubiegłym roku Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA rozpoczął realizację dwóch olbrzymich inwestycji: w rejonie basenu Dębickiego za elewatorem „Ewa” (koszt - 343 mln zł) i w okolicy wspomnianego Basenu Kaszubskiego.
W przypadku tego drugiego zadania postęp rzeczowy prac wynosi 30 proc., a finansowy – 23,5 proc. O szczegółach poinformowano podczas konferencji zwołanej przez ZMPSiŚ.
– Od momentu wkroczenia na teren budowy, pod koniec ub. roku prace rozpoczęły się jednocześnie na kilku frontach robót przewidzianych do realizacji w pierwszym etapie. Te obejmują przebudowę Nabrzeża Chorzowskiego i Gliwickiego Uskok, prace związane z zalądowieniem Basenu Noteckiego i budową nowego Nabrzeża Zamykającego, budowę nowego Nabrzeża Dąbrowieckiego wraz z przystanią dalbową, obudowę narożników Wysp Ostrów Mieleński i Mieleńska Łąka oraz częściowe prace czerpalne przy nabrzeżach Basenu Kaszubskiego do głębokości 12,5 m. W tym etapie zmodernizowanych zostanie ok. 400 metrów nabrzeży i tyle samo powstanie nowych – informuje Monika Woźniak-Lewandowska z ZMPSiŚ.
Na placu budowy wykorzystano już ponad 3 tys. ton ścianek szczelnych (100 proc. potrzeb) oraz 400 rur (70 proc. potrzeb). Prace potrwają do III kwartału 2023 r. Uzupełnieniem robót portowych jest przebudowa układów kolejowych i drogowych oraz modernizacja sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, elektroenergetycznych i teletechnicznych.
Inwestorem projektu jest Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, generalnym wykonawcą Korporacja Budowlana DORACO Sp. z o.o., a nadzór nad projektem pełni SMCE Europe Sp. z o.o.
Komentarze
0