Po dziesięciu miesiącach prac pociągi znów zatrzymują się przy peronie drugim Dworca Głównego. Pasażerowie mają do dyspozycji zmodernizowaną infrastrukturę z nową nawierzchnią, wiatami, ławkami, monitoringiem i wyświetlaczami dynamicznej informacji pasażerskiej. Teraz prace przeniosą się na peron trzeci.

- Jesteśmy mniej więcej w połowie II etapu modernizacji Dworca Głównego – mówi Grzegorz Gorczyński, kierownik projektu.


Na peronie drugim zostało już zrobione wszystko, poza windą, którą w przyszłości będzie można wjechać na „starą” kładkę. Na razie wykonane zostały pod nią fundamenty. W kolejnych etapach prac spore zmiany czekają też samą kładka, która zostanie zmodernizowana, zadaszona i połączona z „nową” kładką.

Teraz peron trzeci

Wcześniej jednak, bo jeszcze we wrześniu prace ruszą na peronie trzecim. Będzie wyglądał on po przebudowie niemal identycznie jak peron drugim. Z tą różnicą, że będzie nad nim przebiegał wspomniany łącznik, stanowiący jednocześnie zadaszenie peronu.

- Wszystko idzie zgodnie z harmonogramem. Termin zakończenia inwestycji to grudzień 2019 r. Wtedy wszystkie perony dworca będą dostępne dla osób mających trudności z poruszaniem – podkreśla Grzegorz Gorczyński, kierownik projektu.

Zabytkowe wiaty i tunel

W ramach prowadzonych prac przedłużane są również wiaty na peronie pierwszym (został wyremontowany w I etapie przebudowy dworca). Część z ustawionych tam przęseł pochodzi z historycznej wiaty zdemontowanej z peronu drugiego.

Wyremontowany zostanie również tunel pocztowy, który kilka miesięcy temu odsłonięto podczas prac. Na razie nie ma jednak planów, by udostępnić go turystom.

Koszt drugiego etapu modernizacji dworca to ok. 60 mln zł netto, z czego 51 mln zł pochodzi z dofinansowania unijnego. W I etapie, zakończonym w 2016 r., przebudowano budynek dworca oraz perony: pierwszy i czwarty. Powstała też „nowa” kładka.