Pogłoski o rozstaniu Netto i Szczecina pojawiły się już w styczniu
Pogłoski o tym, że Netto nie będzie sponsorem tytularnym szczecińskiej hali widowiskowo-sportowej pojawiły się już w styczniu. Pytaliśmy o to prezydenta Szczecina w naszym Studio wSzczecinie.pl.
–- Rozmawiamy o tym – mówił 16 kwietnia Piotr Krzystek. – Współpraca układała nam się znakomicie, ale trzeba pamiętać, że Netto przeniosło swoją siedzibę ze Szczecina do Warszawy, a tutaj zostały tylko oddział i magazyny. To trochę osłabiło więź Szczecina z firmą. Chcielibyśmy tę współpracę kontynuować. Przed nami parę miesięcy współpracy. Myślę, że obie strony miały korzyści. Zobaczymy, co będzie.
Teraz już wiadomo, że współpraca ta się zakończy. Z informacji portalu wSzczecinie.pl wynika, że sieć optymalizuje koszty, a na konkurencyjnym rynku dyskontów nie ma miejsca na dodatkowe, nieuzasadnione wydatki.
Prezydent chwali współpracę. Netto również. Dlaczego więc to jej koniec?
Dzisiaj miasto wydało oficjalny komunikat w tej sprawie.
„Przez te wszystkie lata Netto Arena gościła największe wydarzenia sportowe m.in. Mistrzostwa w Gimnastyce Artystycznej, mecze o mistrzowskie tytuły dla Kinga Szczecin oraz Chemika Police, koncerty gwiazd światowego formatu takich m.in.: Erykah Badu, Dawida Podsiadło czy Sanah, jak również Galę Nagród Fryderyki. To właśnie w tym miejscu sport, kultura i biznes spotykają się na jednej scenie. Dziękujemy firmie Netto, że była częścią tych wydarzeń, dziękujemy za zaufanie i życzymy dalszych sukcesów biznesowych” – mówi cytowany w komunikacie prasowym Piotr Krzystek.
– Współpraca z Miastem Szczecin w zakresie sponsoringu hali widowiskowo-sportowej Netto Arena od samego początku przebiega na najwyższym poziomie. Jesteśmy świadomi, jak ważną rolę pełni ten obiekt dla mieszkańców Szczecina i całego regionu, i z dumą obserwujemy, jak wiele wspaniałych wydarzeń, koncertów i innych inicjatyw odbyło się w ostatnich latach pod szyldem Netto. Zgodnie z kontraktem nasza współpraca potrwa jeszcze do końca roku, co oznacza, że przed nami wciąż kilka miesięcy wspólnych działań. Władzom miasta oraz zespołowi zarządzającemu Netto Areną składamy serdeczne podziękowania za dotychczasową współpracę. Życzymy kolejnych wspaniałych partnerów i wydarzeń, które – tak jak dotąd – będą cieszyć się ogromnym zainteresowaniem odwiedzających – mówi Patrycja Kamińska, PR Manager Netto.
Z tytułu umowy sponsorskiej do budżetu miasta wpływało rocznie blisko 630 tys. zł. Porozumienie z Netto obowiązuje do 3 stycznia 2026 r. Jednocześnie miasto rozpoczyna poszukiwania nowego sponsora tytularnego dla hali. Dodajmy, że od kilku lat trwa również bezskuteczne poszukiwanie sponsora dla stadionu przy ul. Twardowskiego.
To w Szczecinie powstało pierwsze Netto
Sieć Netto od samego początku była blisko związana ze Szczecinem. To przy ulicy Emilii Gierczak w 1995 roku powstał pierwszy sklep sieci. Obecnie Netto liczy ponad 660 placówek. Sieć do 2022 roku miała główną siedzibę w naszym mieście, a w podszczecińskim Motańcu znajdował się jej magazyn centralny. Później relacje z miastem znacznie się ochłodziły i mówiono, że rezygnacja z bycia sponsorem tytularnym obiektu jest tylko kwestią czasu.
W 2021 roku Netto wchłonęło polski biznes brytyjskiej sieci Tesco. Była to jedna z największych transakcji dekady na polskim rynku. Duńska sieć przejęła 300 sklepów, przebudowując je do swojego sztandarowego formatu 3.0.
Ekspansja sieci jest duża, ale wciąż pozostaje ona daleko za Biedronką, Dinem i Lidlem.
Komentarze