Bardzo oczekiwane przez mieszkańców miasta otwarcie Galerii Kaskada to już kwestia najbliższych kilkunastu godzin. Trwają ostatnie prace nad aranżacją wnętrz sklepów i stan przygotowań wskazuje na to, że jutrzejsza uwertura przebiegnie planowo. Dziś (27 września) na konferencji z udziałem prezydenta Piotra Krzystka oraz Dyrektora Zarządzającego ECE Projektmanagement Polska, pana Rüdigera Dany, przedstawione zostały szczegóły dotyczące całego projektu jakim jest to centrum handlowe.

Cała inwestycja kosztowała około 190 milionów euro i jest szóstym kompleksem tego typu zbudowanym przez Firmę ECE w Polsce. Na trzech piętrach Centrum zlokolizowano ogółem 140 sklepów, kawiarni i restauracji, które zajęły całą dostępną powierzchnię (43 tysięcy metrów kwadratowych). Jak powiedział Rafał Pruba, pełniący w ECE funkcję dyrektora projektu do spraw wynajmu: „Chociaż podpisywanie umów z podmiotami handlowymi trwało 2 i pół roku, to zainteresowanie obiektem ze strony firm było duże. Szczecin jest atrakcyjnym miastem dla biznesu, więc w sumie wszystkie powierzchnie znalzły swoich najemców”.

W Kaskadzie przede wszystkim otwarte zostaną sklepy z branży odzieżowej (59 % ogółu) takie jak np.: Van Graaf, Benetton czy Stradivarius. Na poziomie pierwszym umieszczone zostały usługi gastronomiczne (m.in. Burger King, Subway, Salad Story). Dwa piętra niżej natomiast znajdziemy sklepy zajmujące się multimediami tj. Vobis, Inmedio czy Empik. W salonie tej ostatniej firmy zobaczymy oprócz gazet, książek, płyt także ... autentyczny fragment nowożytnych fortyfikacji szczecińskich. Ogólnie po raz pierwszy w Szczecinie pojawią się takie marki jak Alma, New Look, Humanic czy Nanu Nana.

Warto dodać, że rotundy, które są zlokalizowane w obiekcie noszą nazwy nawiazujące do budynków, które mieściły się w rejonie ulic Obrońców Stalingradu i Niepodległości – Kaskada, Odra i Pleciuga. Przemieszczanie się pomiędzy kondygnacjami ułatwiają windy i ruchome schody. Co istotne, w Galerii znalazały się toalety dla niepełnosprawnych, pokój dla matki z dzieckiem, parking (z tysiącem miejsc). Na otwarcie przygotowano pierwszy numer folderu „Kaskada Stylu”, a wszelkie aktualności dotyczące centrum i przygotowanych w nim atrakcji, znaleźć można na facebook-owym profilu.