Przy niskich temperaturach drogowcy mogą używać tylko zimnej mieszanki mineralno-asfaltowej (popularnie określanej mianem asfaltu), co rozwiązuje problem tylko na krótki czas, więc jest stosowane wyłącznie w sytuacjach awaryjnych, wymagających pilnej interwencji. Większą trwałość mają łaty wykonane metodą „na ciepło”, przy użyciu rozgrzanej mieszanki mineralno-asfaltowej. Jednak, aby skorzystać z takiego rozwiązania, na zewnątrz musi panować odpowiednia temperatura.
– Na szczęście pogoda daje teraz możliwość dokładniejszego zajęcia się ubytkami, a w związku z tym głównych ulic, które są pełne niebezpiecznych dziur już w zasadzie nie ma – mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy ZDiTM. – Nie oznacza to oczywiście, że nie ma w Szczecinie miejsc, gdzie drogowcy nie muszą działać. Firma Strabag w ramach bieżącego utrzymania w swoich harmonogramie ujmuje każdego dnia nawet kilkanaście ulic.
ZDiTM prosi o zgłaszanie wszystkich dziur na interwencyjny nr telefonu 91 48 00 401. Służy on wyłącznie do przyjmowania zgłoszeń, bez możliwości udzielania odpowiedzi na zadawane pytania.
W ramach bieżącego utrzymania dróg na niektórych ulicach planowana jest w tym roku całkowita wymiana nawierzchni. Takie prace rozpoczynają się właśnie na pięciu ulicach prawobrzeża: Radosnej, Morwowej, Pszennej, Mącznej i Kolorowych Domów. Na liście znajdują się także m.in. al. Wojska Polskiego (od skrzyżowania z Unii Lubelskiej do węzła Głębokie) oraz ulica Krasickiego.
Komentarze
0