Trwa budowa węzła przesiadkowego przy ul. Metalowej w Podjuchach, tuż obok stacji kolejowej. W przyszłym tygodniu (27-31 lipca) kierowcy muszą się liczyć w tej okolicy z większymi utrudnieniami. Obowiązywać będzie ruch wahadłowy po jednym pasie.

Ruch wahadłowy zostanie wprowadzony na 35-metrowym odcinku ul. Metalowej, zwężonym do szerokości 3 metrów. Pozostałą część jezdni zajmą budowlańcy, którzy będą wykonywać przyłącza wodociągowe oraz kanalizacji deszczowej.

Nowa organizacja ruchu na 5 dni

Od poniedziałku 27 lipca do środy 29 lipca zamknięty będzie fragment jezdni w kierunku Szczecina. Od środy 29 lipca do piątku 31 lipca roboty przeniosą się na drugą stronę jezdni, w kierunku Gryfina. Przejazd w obie strony będzie możliwy przez cały czas, ale w formie ruchu wahadłowego. Na odcinku objętym robotami ustawione zostaną tymczasowe sygnalizatory uliczne.

— Od 1 sierpnia planowany jest powrót do pierwszego etapu organizacji ruchu, który obejmuje obszar projektowanej pętli autobusowej oraz parkingu P&R. W tym etapie jezdnia zostaje zwężona do 7 m. Ruch będzie odbywał się dwukierunkowo po dwóch pasach ruchu — każdy o szerokości 3,5 m. Istniejące przejście dla pieszych zostanie przeniesione 20 m dalej w kierunku ul. Granitowej. Przeniesiony zostanie również istniejący przystanek autobusowy (w kierunku południowym za skrzyżowanie z ul. Walczaka). Ruch pieszy w sąsiedztwie robót skierowany zostanie na chodnik po wschodniej części ul. Metalowej — informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy ZDiTM.

Wygodna przesiadka

Węzeł przesiadkowy w Podjuchach będzie pierwszym w Szczecinie zbudowanym specjalnie przy planowanym przystanku Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Ma być gotowy pod koniec tego roku, czyli wcześniej niż np. węzeł Łękno, gdzie prace znacząco się opóźniły (do sierpnia 2021 r.). Co obecnie dzieje się na placu budowy?

— Zakończyły się prace przygotowawcze i rozbiórkowe, trwają roboty ziemne. Postępują te związane z infrastrukturą podziemna. Nie ma już wiaty, magazynu z blachy oraz budynku składu opału. Częściowo rozebrano plac betonowy oraz ogrodzenie. Wykonawca wybudował częściowo kanalizację deszczową, co będzie kontynuowane w najbliższych tygodniach. Rozpocznie się także wykonanie przyłącza wodociągowego i kanalizacji sanitarnej oraz oświetlenia — relacjonuje Hanna Pieczyńska.

Częścią węzła będzie pętla autobusowa z czterema peronami dla pojazdów komunikacji miejskiej. Na każdym staną wiaty przystankowe i dwustronne tablice Systemu Informacji Pasażerskiej. Obok zaplanowano parking samochodowy typu Park & Ride.