To nie klasyczna hybryda, ale też nie „elektryk” z zielonymi tablicami. Nissan tworząc układ e-POWER e-4ORCE połamał wszelkie reguły gry, co namacalnie udowadnia nowa wersja doskonale znanego modelu X-Trail. Samochód ten jest dostępny w Polsce, ma napęd na 4 koła, może pomieścić do 7 osób i da się go kupić w Szczecinie. Co jeszcze o nim wiemy?

Przyspieszenie jak u elektryka, ale bez postojów na ładowarkach

— Tutaj zawsze silnik elektryczny napędza koła, a benzynowy pełni jedynie rolę generatora energii — tak o układzie e-POWER mówi Tomasz Wróbel, specjalista ds. sprzedaży w szczecińskim Nissan Polmotor. — W takim samochodzie można doświadczyć przyspieszenia, momentu obrotowego, niesamowitej reakcji na gaz i innych wrażeń jak w aucie czysto elektrycznym. Jednocześnie nie jesteśmy zmuszeni do korzystania z sieci ładowarek miejskich lub podłączania auta do jakiegokolwiek gniazdka, po prostu jedziemy na stację i tankujemy benzynę. Jest to zdecydowanie inne rozwiązanie niż te, które dotychczas można było znaleźć na naszym rynku — dodaje.

Układ e-POWER w modelu X-Trail występuje w wersji z napędem na dwa i cztery koła (e-4ORCE). Pierwsza to wersja 204-konna, a druga jest nieco mocniejsza, 213-konna. W tego typu autach oczywiście nie ma mowy o manualnej skrzyni biegów, a kierowca ma do dyspozycji bardzo wygodny automat. Samochód ten należy do segmentu dużych SUV-ów, dlatego producent pokusił się oprócz wersji 5-osobowej, o wypuszczenie pojazdu zapewniającego 7 wygodnych miejsc siedzących. Taka opcja jest dostępna zarówno w konfiguracji e-4ORCE, jak i np. w nieco słabszej, 163-konnej, miękkiej hybrydzie.

Tylko dwa warianty wyposażenia

Spoglądając do cennika, z zaskakujący dla wielu może być fakt, że do wyboru mamy tylko dwie wersje wyposażenia: N-Connecta i Tekna. Gdy jednak przyjrzymy się głębiej temu, co otrzymujemy już w bazowej wersji, to taki zabieg staje się zdecydowanie bardziej zrozumiały. Nissan już w podstawie umieścił właściwie wszystko to, czego nabywca może oczekiwać od przestronnego i nowoczesnego SUV-a, a wariant Tekna to tak naprawdę uzupełnienie pojazdu o najbardziej prestiżowe dodatki.

— Już w odsłonie N-Connecta Nissan X-Trail oferuje pełen pakiet asystentów bezpieczeństwa, włączając w to monitorowanie martwego pola, asystenta pasa, komplet czujników parkowania lub system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy. Ten pakiet to również pełne oświetlenie LED, kamera cofania, czy system multimedialny NissanConnect z dużym ekranem – wymienia.

Mocarny SUV, a jednocześnie… subtelnie kobiecy?

W 2023 roku, 63 dziennikarki motoryzacyjne zasiadające w paryskim jury prestiżowego konkursu uznały Nissana X-Trail za auto godne tytułu „Światowego Kobiecego Samochodu Roku” w kategorii najlepszy duży SUV. Wyróżniono go między innymi za przestronność, osiągi i elastyczność, a także za zelektryfikowany zespół napędowy e-POWER.

— Dokładnie w tym momencie, gdy rozmawiamy, naprzeciwko mnie w salonie widzę naszą stałą klientkę, która przyjechała na wymianę kół w swoim Nissanie X-Trailu. Doskonale pamiętam, jak zachwycała się linią tego modelu, ale tym, co ostatecznie przekonało ją do zakupu, było połączenie czarnego lakieru z karmelowym wnętrzem. X-Trail ma to do siebie, że potrafi wydobyć mnóstwo elegancji i „efektu premium” przy odpowiednio skomponowanych kolorystycznie elementach. To właśnie design najczęściej przemawia do kobiet, a wrażenia z jazdy dopełniają ten wizerunek. Warto odwiedzić salon, zobaczyć na własne oczy i umówić się na jazdę próbną, z chęcią opowiemy nieco więcej o tym samochodzie – mówi Tomasz Wróbel.

Aby bliżej poznać Nissana X-Trail, wystarczy krótka wycieczka do szczecińskiego salonu, gdzie można w każdej chwili odbyć jazdę autem z napędem e-4ORCE:

Nissan Polmotor, ul. Struga 71, Szczecin

Więcej informacji o modelu również online: https://nissan.polmotor.pl/pojazd/x-trail/11