Blog firmowy jest zbiorem artykułów różnej kategorii, które umieszcza się na stronie internetowej. Pełni on różne funkcje takie jak promocyjną, informacyjną jak również kreuje wizerunek firmy. Owszem, jest to zajęcie czasochłonne ale korzyści wynikające z posiadania bloga mogą przewyższyć nakłady.
Zidentyfikuj czytelnika
Gdy mamy już stronę internetową to prowadzenie bloga wydaję się być obowiązkowe. Jak się za to zabrać? Pierwszym pytaniem jakie trzeba sobie zadać, to do kogo adresujemy nasze wpisy blogowe. Mogą to być obecni Klienci jak również potencjalni nabywcy naszego produktu czy usługi. Komunikację budujemy na obrazie czytelnika czyli tzw. “personie”. Zidentyfikowanie czytelnika ułatwi dobranie tematu wpisów oraz sposobu komunikacji. Przy prowadzeniu bloga możemy sobie pozwolić na nieco luźniejszy to wypowiedzi. Warto jednak zachować spójność i pamiętać, że piszemy również dla potencjalnych Klientów. Bardzo luźny ton wypowiedzi czy kontrowersyjne wypowiedzi nie są mile widziane na blogu firmowym.
Zbuduj wizerunek eksperta
Wykreowanie wizerunku eksperta w branży stanowi dla firmy nie lada wyzwanie. Firmom zależy na wynikach sprzedaży na równi z satysfakcją Klienta. Zadowolony Klient wróci na ponowne zakupy i będzie polecał nas innym. Dlatego warto pokazać się w roli lidera oraz eksperta.
Przykładowo prowadząc sklep z kawą, umieszczamy wpis na temat uprawy kawy. Pokazujemy jak na plantacji w Etiopii z małego ziarenka wyrastają owoce kawowca. Prowadzimy czytelnika przez wszystkie etapy od momentu zbioru kawy, poprzez moment jej palenia, aż do momentu gdy znajdzie się w filiżance. Mamy produkt ale też wiemy jak się narodził. Taka komunikacja ma na celu zainteresowanie odwiedzającego tematyką i pokazanie, że wiemy wszystko o naszym produkcie.
Zbuduj relację
Głównym celem marketingu jest właśnie budowanie relacji. Dlaczego, więc nie zrobić tego przy pomocy bloga? To doskonałe narzędzie Public Relations, a dobrze wykorzystane, ma ogromny potencjał do realizacji tego celu.
Blog to dobre miejsce na autoprezentację firmy i zakomunikowanie “co u nas słychać”. Umieszczając w blogu np. informacje o branżowych wydarzeniach, pokazujemy że firma to ludzie a nie produkty. Relację możemy budować również poprzez np. pochwalenie się ostatnimi osiągnięciami. Budowanie zaufania jest ściśle powiązanie ze awięzi, a blog stanowi do nich klucz.
Czy warto prowadzić firmowego bloga?
Zdecydowanie tak. Blog to nowoczesne narzędzie do komunikacji z Klientami, a optymalnie wykorzystane, przyniesie wymierne efekty. Jeśli masz czas, możesz pisać treści samodzielnie - w końcu jesteś specjalistą w swojej branży. Jeżeli brakuje Ci czasu zawsze możesz zamówić copywriting w szczecińskiej agencji interaktywnej.
Komentarze
0