Stara kładka połączona z nową i wygodniejsze perony. PKP PLK ogłosiło przetarg na drugi etap modernizacji Dworca Głównego w Szczecinie.
W 2019 roku dotarcie z ciężkimi walizkami na czwarty peron szczecińskiego dworca ma być wreszcie łatwiejsze. Stara kładka, która jest jedyną drogą prowadzącą na ten peron, zostanie zadaszona i wyposażona w windy. Łącznik nad peronem 3. pozwoli dostać się na nią z nowej kładki przy budynku dworca. To największe zmiany, które przyniesie realizacja projektu o szacunkowej wartości 65 mln zł.

PKP Polskie Linie Kolejowe na chętnych do uczestnictwa w przetargu czeka do 12 czerwca. Wykonawca będzie miał 26 miesięcy na zakończenie prac. Tytuł postępowania to: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych”. Przetarg podzielony jest na dwie części. Pierwsza dotyczy prac budowlanych (formuła „buduj”), a druga zarówno prac projektowych, jak i budowlanych (formuła „projektuj i buduj”).

Starą kładkę połączą z nową i wybudują windy
Wykonawca pierwszej części wykona zadaszenie starej kładki i wyposaży ją w windy pozwalające zjechać na każdy z peronów. Powstanie również winda z poziomu ul. Kolumba oraz ruchoma platforma od strony ul. Czarnieckiego. Nad peronem 3. wybudowany zostanie łącznik między starą i nową kładką.

Przedmiot zamówienia obejmuje także przedłużenie wiat na peronach, od kładki w stronę Pomorzan. Inne ważniejsze planowane zmiany to m.in. modernizacja nawierzchni peronów oraz regulacja krawędzi peronowych, co ma zwiększyć komfort pasażerów przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągów.





Prace również na peronie 1.
Zwycięzca drugiej części przetargu w formule „projektuj i buduj”, przygotuje dokumentację i wykona prace związane z przedłużeniem toru przy peronie 1. Jego zadaniem będzie również zbudowanie zadaszenia między schodami ze starej kładki, a istniejącym zadaszeniem na peronach.

W ramach pierwszego etapu modernizacji Dworca Głównego rozbudowano budynek stacji, wybudowano nową kładkę łączącą dworzec z ul. Owocową, wymieniono nawierzchnię na peronach 1. i 4. oraz wiaty nad peronem 4. Wyremontowano również tunel do schronu i budynek XIX-wiecznej poczty. Nową infrastrukturę oddano do użytku w 2016 roku. Inwestycja pochłonęła 111 mln zł.