Bukmacher STS został w lipcu 2024 roku oficjalnym partnerem Pogoni Szczecin. Firma wróciła do stolicy Pomorza Zachodniego po dwóch latach przerwy. Na mocy podpisanej umowy finansowy wkład sponsora może wzrosnąć o kilkadziesiąt procent. Najpierw Miasto Szczecin musiałoby zrezygnować z miejsca na rękawku stroju meczowego w zamian za inne świadczenia.
– Dobrze jest wrócić do Szczecina, do klubu, z którym byliśmy związani przez kilka lat, a z którym współpraca układała się nam bardzo dobrze – komentował wznowienie współpracy szef marketingu w STS Paweł Rabantek.
Logo STS zniknęło z koszulek
Logo STS pojawiło się między innymi na bandach LED oraz ściankach sponsorskich. Nie ma go jednak na strojach Portowców. Dlaczego? Tłumaczy to w rozmowie z portalem wSzczecinie.pl Paweł Sikora z STS.
– Dziś wartość obecnej umowy i tej poprzedniej są bardzo podobne, z tą różnicą, że poprzedni kontrakt obejmował również ekspozycję logo STS na rękawkach strojów meczowych. Aktualna umowa daje nam możliwość i pierwszeństwo wejścia na rękawek, ale żeby to się stało, miejsce musi zwolnić obecny tam sponsor. Jeśli tak się stanie, to umowa – o czym informowaliśmy z resztą przy ogłoszeniu naszej współpracy – automatycznie przedłuży się o rok, a finansowo będzie o kilkadziesiąt procent korzystniejsza dla klubu. Więc porównując ją do umowy z 2022 roku, wzrost będzie wyraźny – podkreśla Sikora.
Bukmacher ma pierwszeństwo pojawienia się na strojach granatowo-bordowych. Kluczowe będą jednak rozmowy klubu sportowego ze szczecińskimi urzędnikami.
– Nie weszliśmy na rękawek w tym sezonie dlatego, że negocjacje klubu z obecnym sponsorem rękawkowym nie potoczyły się do końca po naszej myśli. Nie było to jednak dla nas problemem i czynnikiem, który blokowałby nas przed współpracą z Pogonią. Dlaczego nie zainwestowaliśmy bardziej? Nasza strategia marketingowa nie zakładała bowiem tak mocnej ekspozycji marki STS w Ekstraklasie, jak front koszulek. Jesteśmy sponsorem 5 klubów w najwyższej klasie rozgrywkowej, mamy zagwarantowaną dobrą widoczność marki na stadionach Ekstraklasy– argumentuje Paweł Sikora.
Szczecińscy urzędnicy swoją decyzję tłumaczą zapisami obowiązującej umowy - mówi Dariusz Sadowski z Centrum Informacji Miasta.
– Gmina Miasto Szczecin od lat współpracuje z klubem i wspiera go na wielu płaszczyznach, również finansowo. W ramach współpracy logotypy miasta eksponowane są m.in.: na strojach Pogoni oraz na Stadionie Miejskim podczas domowych meczów „Dumy Pomorza”. Klub faktycznie zgłosił się do nas z prośbą o rezygnację z umiejscowienia logotypu miasta na rękawku (nie informując o szczegółach dot. tego jaka firma miałaby zająć to miejsce). Nie zgodziliśmy się na takie rozwiązanie. Oczekujemy po prostu, że umowa jaką zawarliśmy będzie respektowana. Niemniej w przyszłości jesteśmy otwarci na ewentualne rozmowy dotyczące innego miejsca na strojach klubu, w którym mogłoby być eksponowane logo miasta - tłumaczy Dariusz Sadowski.
Z uwagi na kulturę rozmów biznesowych staramy się publicznie nie mówić o szczegółach prowadzonych negocjacji z partnerami - komentuje rzecznik prasowy Pogoni Szczecin Krzysztof Ufland.
– Najczęściej jest to efektem zapisów w umowach, ale także poszanowaniem wzajemnej poufności. Nie jest też niczym nadzwyczajnym, że na etapie negocjacji z partnerami omawiane są różne warianty i zakresy współpracy. Tak było i w przypadku rozmów z STS. Mogę też potwierdzić, że obecna umowa z naszym Oficjalnym Bukmacherem ma opcję przedłużenia i rozszerzenia jej. Obie strony wiedzą, jakie warunki muszą zostać spełnione, by to się stało. Po blisko 2 miesiącach od podpisania umowy mogę powiedzieć, że współpraca przebiega modelowo, a STS szykuje ciekawe inicjatywy dla naszych kibiców - powiedział Ufland.
Jeżeli za rok okaże się, że logo Miasta Szczecin zniknie z rękawka koszulki meczowej, to automatycznie w jego miejscu pojawi się logo STS. Umowa zostanie wówczas przedłużona o rok. Obecnie obowiązuje przez 2 lata, począwszy od lipca 2024 roku. Bukmacher pojawia się również podczas meczów żeńskiego zespołu Dumy Pomorza.
Część zysków przekazują na akademię
To nie koniec opcji w kontrakcie podpisanym pomiędzy Pogonią Szczecin a firmą STS. Z inicjatywy sponsora, podmioty obowiązuje także tzw. program afiliacyjny. Ma on wesprzeć szkółkę juniorów Dumy Pomorza.
– 10% od pierwszych trzech wpłat graczy, którzy zarejestrują się z kodem „POGON”, przekazujemy na Akademię Pogoni Szczecin. Trudno teraz powiedzieć, jakiego rzędu będą to kwoty, bo dopiero od dwóch miesięcy obowiązuje umowa. Warto z oceną poczekać do końca sezonu. Zawsze jest to gwarantowane wsparcie, które jest zależne od zaangażowania kibiców.– mówi nam Paweł Sikora z STS.
Pod koniec 2018 roku STS wraz z Pogonią Szczecin przygotował specjalny plebiscyt, w którym kibice wybrali projekt graficzny nowego autokaru Portowców. Na zlecenie bukmachera została wykonana również fotograficzna gigapanorama podczas meczu Pogoni z Zagłębiem Lubin, którym kibice Granatowo-Bordowych żegnali się ze starym stadionem. To nie koniec wspólnych inicjatyw – zapowiadają przedstawiciele sponsora.
Komentarze
7