Chodzi o łącznice prowadzące od pl. Hołdu Pruskiego. Jedną można było zjechać w kierunku Mostu Długiego, a drugą w stronę stoczni.
Już dawno ogłoszono, że zostaną zburzone, ale dopiero podczas budowy Mostu Kłodnego i prowadzącego do niego układu drogowego. Tymczasem, co zaskakujące, prace ruszyły już teraz, w ramach trwającego remontu nitki wyjazdowej Trasy Zamkowej, o czym jako pierwsza poinformowała szczecińska Gazeta Wyborcza.
– Rozbiórki łącznic to część prac dodatkowych realizowanych w otoczeniu remontowanej Trasy Zamkowej. Z uwagi na ich stan techniczny nie były planowane do modernizacji – tłumaczy Piotr Zieliński.
W przyszłości do wyburzenia przeznaczony jest jeszcze wjazd od strony Mostu Długiego w kierunku pl. Żołnierza Polskiego, ale to nie zostanie wykonane w ramach prowadzonych właśnie prac.
Docelowo pozostaną dwie łącznice. Te, z których kierowcy korzystają najczęściej. Zjazd od strony Prawobrzeża w kierunku Wałów Chrobrego i stoczni oraz wjazd od strony Wałów Chrobrego w kierunku Prawobrzeża.
Prowadzona rozbiórka pozwoli uwolnić teren pod budowę drugiej części zabudowy, która na razie stoi ślepą ścianą w stronę Odry.
– Z uwagi na bezpieczeństwo, na czas robót wyłączony został Płatny Parking Niestrzeżony Trasa Zamkowa. Wstępny harmonogram robót zakłada, że dostępność parkingu będzie możliwa najwcześniej w lutym 2026 roku – co jest zależne od tempa i zakresu prac – informuje Piotr Zieliński.
Wykonawcą remontu Trasy Zamkowej jest spółka Niwa Szczecin.
Komentarze