W połowie 2022 roku urzędnicy wybrali agencję, która miała pomóc w znalezieniu sponsora tytularnego Stadionu Miejskiego imienia Floriana Krygiera w Szczecinie. Owoców tej pracy nadal nie widać.
Zapytaliśmy więc w Urzędzie Miasta w Szczecinie, na jakim etapie są potencjalne negocjacje oraz co udało się ustalić w tym czasie.
– Działania związane z pozyskaniem sponsora tytularnego stadionu nadal są prowadzone – odpowiada Dariusz Sadowski. – Dotychczas skontaktowanych zostało ponad 100 największych firm aktywnych w makroregionie, zorganizowanych zostało 11 spotkań fizycznych i online z firmami, z czego 3 wstępnie zadeklarowały zainteresowanie współpracą. Jedna firma z zagranicznym kapitałem uzyskała wyłączność na okres ponad 6 miesięcy na przeprowadzenie szczegółowych negocjacji pakietu i zapisów umowy, natomiast do podpisania umowy ostatecznie nie doszło – informuje.
Pogoni ze sponsorami nie po drodze
Po zakończeniu współpracy z państwową spółką Grupa Azoty Zakłady Chemiczne Police Pogoni Szczecin nie udało się znaleźć nowego głównego sponsora drużyny. Zamiast tego władze klubu piłkarskiego zdecydowały się na rozwój projektu Biznesowa Duma Pomorza. Zrzesza on właścicieli firm ze Szczecina i regionu w swoistym „hubie”, centrum biznesowym, w którym chodzi o kooperację przedsiębiorców i wsparcie lokalnego klubu. Prezes Pogoni Szczecin Jarosław Mroczek w rozmowie z portalem wSzczecinie.pl nie ukrywał, że porównując fundusze obu współprac, są one na podobnym poziomie. Jednakże złotówka 5 lat temu ważyła dużo więcej niż obecnie. Niemniej cały czas pozostaje wolna przestrzeń dla potencjalnego partnera klubu.
Poważnie zainteresowana były tylko jedna firma
Podobnie w przypadku stadionu miejskiego. Na ten moment ofertą sponsorską poważnie zainteresowana była tylko jedna firma. Warto zaznaczyć, że stadion jest własnością miasta. Jeżeli obiektowi zabraknie zewnętrznego wsparcia, to istnieje jeszcze większe prawdopodobieństwo, że urzędnicy zdecydują się wynajmować obiekt organizatorom innych wydarzeń. Temat ten poruszaliśmy w programie „Studio wSzczecinie.pl”.
– Trzeba się temu przyjrzeć, bo dzisiaj stadion okazuje się kompletnie nierentowny. Na koncertach miasto mogłoby jakieś środki zarabiać. Myślę, że to będzie nasze zadanie na tę kadencję – podkreślał Krzysztof Romianowski z Prawa i Sprawiedliwości.
Kiedy jakieś efekty?
Kiedy możemy spodziewać się efektów działań miasta oraz wynajętych do poszukiwania sponsora firm? Dariusz Sadowski z urzędu miasta odpowiada, że partnerzy zastrzegli sobie prawo do poufności w tej kwestii.
– Ze względu na zastrzeżenie przez partnerów poufności prowadzonych negocjacji o efektach działań będziemy mogli poinformować tuż przed potencjalnym ogłoszeniem umowy. Jednocześnie jesteśmy otwarci na nowe możliwości długofalowej współpracy, tj. na okres powyżej 3 lat – komentuje Sadowski.
Za poszukiwania sponsora tytularnego Stadionu Miejskiego w Szczecinie odpowiada firma Sport Innovation Kamil Kukułka działająca we współpracy z Komunikacja Plus. Sport Innovation działał przy projektach sponsorskich dla między innymi Areny Kraków, Toyota Parku w Opolu, Stadionu Śląskiego w Chorzowie.
Komentarze
22