Większa pula nagród, nowe oblicze kortów oraz strefy dla całych rodzin – tak zmienia się turniej tenisowy Invest in Szczecin Open. W tym roku odbędzie się już 32. edycja wydarzenia, które na stałe wpisało się w kalendarz miejskich imprez. Teraz turniej wejdzie na jeszcze wyższy poziom, dzięki współpracy z marką KIA Polmotor.

Partner motoryzacyjny turnieju tenisowego odgrywa bardzo istotną rolę. Organizacja takiego wydarzenia wiąże się bowiem ze skomplikowaną logistyką. Zawodnicy przylatują na lotnisko w Berlinie, a następnie samochodami przyjeżdżają do Szczecina. Co więcej, codziennie podróżują z hotelu na korty przy alei Wojska Polskiego - podkreślał organizator wydarzenia, Krzysztof Bobala.

– Jestem niezwykle wdzięczny marce KIA Polmotor, że to wszystko ułożyło się tak szybko. Zebranie budżetu turniejowego, który wynosi 4 miliony 600 tysięcy złotych, to ogromne wyzwanie. Każde takie “wahnięcie” powoduje ogromny stres i niepokój o to, jak ten turniej będzie wyglądał. Co roku staramy się zmieniać na lepsze. Właśnie dlatego cieszymy się, że KIA nie kazała nam długo czekać na siebie. To trwało około tygodnia. Wówczas otrzymaliśmy już pierwsze zapewnienia, że KIA Polmotor i KIA Polska są zainteresowane współpracą z nami – powiedział Bobala.

O 50 tysięcy dolarów więcej niż rok temu

Invest in Szczecin Open to turniej rangi ATP Challenger najwyższego poziomu. Zgodnie z wytycznymi ATP, o prestiżu wydarzenia decyduje między innymi wysokość puli nagród, która w przypadku szczecińskiego turnieju wciąż rośnie.

– Nowością jest pula nagród – po raz pierwszy w historii wynosi 250 tysięcy dolarów. To też wielkie wyzwanie, bo kolejnych 50 tysięcy dolarów trzeba było zdobyć w porównaniu z rokiem poprzednim. Udało się to, natomiast idea turnieju pozostaje podobna. Nadal mamy turniej artystów. Również sam obiekt, czyli korty tenisowe, będą wyglądać lepiej. Ta kosmetyka będzie bardzo duża. Mam nadzieję, że przyczyni się to do lepszego odbioru imprezy – podkreślał organizator turnieju.

Konrad Kijak z KIA Polmotor nie krył radości z faktu, że obu stronom udało się dojść do porozumienia.
– Tenis ziemny pasuje do profilu marki KIA, dlatego możemy liczyć na kreatywne podejście do współorganizacji wydarzenia – powiedział Kijak.
– Ostatnie lata to dla nas nie tylko biznes samochodowy, który jest głównym źródłem zarobków, ale też intensywne wspieranie sportu i wydarzeń społecznych. Jesteśmy mocno związani z tenisowym Szczecinem, a turniej to kolejny etap rozwoju marki. Przygotujemy coś nowego – strefy dla rodzin z dziećmi. To będą sportowe elementy, ale na szczegóły jest jeszcze za wcześnie. Na pewno będzie inaczej niż do tej pory – podkreślił dyrektor marki.

Turniej tenisowy Invest in Szczecin Open odbędzie się w dniach 14–18 września na kortach przy alei Wojska Polskiego w Szczecinie.