„Był to największy atak DDoS w ponad 20-letniej historii firmy” – informuje home.pl w opublikowanym właśnie oświadczeniu. Z tego powodu w poniedziałek rano nie działały strony korzystające z hostingu szczecińskiej firmy.

Na razie sprawcy nie są znani. Atak DDoS polega na zasypywaniu infrastruktury sieciowej ofiary fałszywymi próbami skorzystania z usług, jakie oferuje. Wykorzystywane do tego są często komputery, nad którymi hakerzy przejęli kontrolę za pomocą specjalnego oprogramowania (boty, trojany).

Home.pl podkreśla, że dane klientów nie były zagrożone. O godzinie 9.45 udało się powstrzymać atak i następnie przywrócić dostępność wszystkich stron.

Oświadczenie home.pl:

Szanowni Państwo,

Niedostępność usług home.pl w dniu 24 września 2018 roku związana była z przeprowadzonym przez nieznanych sprawców atakiem DDoS (https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/co-to-jest-atak-ddos) na naszą firmę.

Żadne dane naszych klientów nie były i nie są w jakikolwiek sposób zagrożone, a sam atak skierowany był na blokowanie infrastruktury sieciowej. W następstwie ataku serwisy utrzymywane w naszej sieci nie były widoczne w sieci Internet.

Był to największy atak DDoS w ponad 20 letniej historii firmy. W wyniku prac administracyjnych o godzinie 9:45 atak został powstrzymany, a dostępność usług home.pl w pełni przywrócona.

Podkreślamy, że opisana sytuacja nie miała i nie ma wpływu na bezpieczeństwo danych umieszczonych na serwerach użytkowników korzystających z usług home.pl.

Pragniemy przeprosić wszystkich Klientów za powstałe utrudnienia. Jednocześnie będziemy współpracować z organami ścigania w celu ustalenia sprawców dzisiejszego ataku.