Podpisy pod kontraktem na przebudowę ul. Szafera złożą prezydent Piotr Krzystek i Nicolas Dépret, prezes zarządu firmy Eurovia Polska - wykonawcy inwestycji. Od tego dnia budowlańcy będą mieli 1,5 roku na wykonanie wszystkich prac.

Zakres przebudowy jest duży. Ul. Szafera będzie miała dwie jezdnie, każda po dwa pasy ruchu. Powstanie też torowisko tramwajowe (w pasie rozdzielającym jezdnie) i pętla tramwajowo-autobusowa przy Netto Arenie. Zaplanowano cztery ronda: przy skrzyżowaniu z ul. Zawadzkiego; przy skrzyżowaniu z ul. Jarzyńskiego; przy skrzyżowaniu z ul. Romera i ul. Modrą; przy skrzyżowaniu z ul. Modrą i ul. Szeroką.

Koszt przebudowy to 125 mln zł. Taką ofertę złożyła wcześniej Eurovia Polska. Była to najniższa propozycja spośród dziewięciu, które wpłynęły w przetargu na wykonawcę.

Eurovia od dawna prowadzi inwestycję tuż obok - przebudowę ul. Arkońskiej wraz z budową ronda na skrzyżowanie z al. Wojska Polskiego. Prace są już opóźnione. Mają być zakończone w drugiej połowie maja 2020 r.