Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny rozpoczyna tegoroczną własną promocję od reklamowania się w kinach.

Nowoczesny, robiący wrażenie, trwający minutę filmik pokazywany będzie w kinach w Szczecinie i Koszalinie. Bardzo różni się od zeszłorocznego spotu Uniwersytetu Szczecińskiego, chociaż też nie ucieka od aspektu rozrywkowego życia studenckiego.

Scenariusz tego filmiku można zrelacjonować następująco: Szczecin, młody, zamyślony człowiek obserwuje Wały Chrobrego. Właśnie stoi przed życiową decyzją. Poważny, skupiony, a lektor w tle informuje nas, choć nie wprost, że mamy do czynienia z młodym mężczyzną, który wykorzysta jedyną okazję, bo ma jasną wizję swojej przyszłości. Wybiera ZUT, gdzie nic już nie będzie takie jak wcześniej, gdzie czekają na niego właściwi ludzie, tysiące możliwości i rozwiązań, nowe umiejętności, a potem spełnione marzenia. Do tego wszystkiego zdecydowanego młodego człowieka czeka jeszcze przygoda i wiatr w żaglach. Na koniec szczere, jak na reklamę, wyznanie dotyczące dalszej kariery po studiach: co będzie potem, zależy tylko od ciebie. Na koniec ZUT chwali się 44 kierunkami na 10 wydziałach. Reklama przedstawia uczelnię jako dynamiczny i nowoczesny uniwersytet.

Sam spot zbiera dobre recenzje, ale jak zauważają sami studenci, rzeczywistość nie wygląda tak wspaniale. Chociaż pamiętają również o tym, że reklamy często ją koloryzują.

Spot kosztował kilkadziesiąt tysięcy, a zagrali w nim rzeczywiści studenci i pracownicy uczelni.

Pod spodem link do spotu:

http://www.youtube.com/watch?v=2unfAyXkoc4&feature=player_embedded