Prace na pętli Głębokie posuwają się do przodu. Wykonawca właśnie rozpoczął wyburzanie starego budynku socjalno-kasowego. Roboty budowlane toczą się również na pozostałym terenie rozległej inwestycji.
Wraz z początkiem sierpnia, kiedy pętla Głębokie została zamknięta dla tramwajów, wykonawca przystąpił do kolejnego etapu prac. Rozebrane zostało stare torowisko, zdemontowano podkłady oraz szyny tramwajowe.
Jak informuje Piotr Zieliński z Urzędu Miasta, aktualnie trwa budowa nowego układu drogowo-tramwajowego. Robotnicy rozpoczęli również rozbiórkę starego budynku socjalno-kasowego. Zastąpi go nowy obiekt z poczekalnią i pomieszczeniami socjalnymi dla motorniczych, kierowców i pozostałych pracowników.
Co się zmieni?
Głównym celem budowy węzła Głębokie jest przebudowa skrzyżowanie al. Wojska Polskiego z ul. Zegadłowicza, ul. Kupczyka i ul. Miodową na czterowlotowe rondo turbinowe. Obok powstanie nowy parking. Gruntowny remont przejdzie ul. Kupczyka (na odcinku 1, 8 km), przebudowane zostaną też krótsze fragmenty al. Wojska Polskiego, ul. Zegadłowicza i ul. Miodowej. Diametralnie zmieni się pętla tramwajowo-autobusowa. Poza peronami dla pojazdów komunikacji miejskiej przewidziano na niej miejsca postojowe kiss&ride, stanowiska do postoju taksówek, parking rowerowy, stanowisko wypożyczalni roweru miejskiego i budynek socjalny z poczekalnią dla pasażerów. Na terenie pętli zamontowanych zostanie 8 dwustronnych wiat przystankowych oraz elementy małej architektury, takie jak ławki, przysiadki i kosze na śmieci. Węzeł zostanie wyposażony w System Informacji Pasażerskiej oraz system zasilania telefonów komórkowych – ładowny poprzez panele słoneczne.
Jeszcze 1,5 roku prac
Inwestycja kosztować będzie 65,8 mln zł, z czego ponad 32 mln zł to środki unijne. Za jej realizację odpowiada Spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie. Na wykonawcę wybrano firmę Strabag. Węzeł Głębokie powinien być gotowy do końca 2021 r.
Komentarze
21