Powstał fragment o długości 46 km, którego budowa podzielona była na dwa odcinki. Między Koszalinem a Sławnem prace o wartości 657 mln zł zrealizowała Grupa Mirbud, a trasą Sławno – Słupsk zajmowała się firma Stecol (701 mln zł).
– Nowa trasa połączyła województwa, skracając czas przejazdu i wyprowadziła ruch tranzytowy z szeregu miejscowości położonych przy dotychczasowej DK6 – mówi Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Pozostał ostatni szlif
Po drodze powstało łącznie 8 węzłów drogowych i 41 obiektów mostowych, w tym most przez rzekę Wieprza w rejonie Sławna. Na odcinku Sianów - Sławno Zachód funkcjonuje jeszcze czasowa organizacja ruchu z ograniczeniem prędkości do 80 km/h.
– Oddanie do ruchu jezdni głównych nie oznacza zakończenia wszystkich prac. Do wiosny przyszłego roku potrwają roboty przy jezdniach dodatkowych, co będzie łatwiejsze ze względu na przekierowanie głównego potoku ruchu na jezdnie główne. Wykonywane będzie docelowe podłączenie północnych łącznic węzła Wrześnica. Kończone będą również prace przy MOP Karwice, z którego obecnie kierowcy jeszcze nie mogą korzystać. Wykonywane będą nasadzenia i prace porządkowe – informuje Mateusz Grzeszczuk.
Coraz bliżej złożenia wszystkich elementów układanki
Wcześniej przygotowane zostały fragmenty S6 – od połącznia z S3 w rejonie Goleniowa do Sianowa w województwie zachodniopomorskim oraz Bożepole Wielkie – Gdynia w województwie pomorskim.
W 2026 roku mają zostać zrealizowane ostatnie 62 kilometry między Słupskiem a funkcjonującym już odcinkiem Trasy Kaszubskiej w kierunku Gdyni.
– Do pełnego zakończenia S6 brakować będzie jeszcze Zachodniej Obwodnicy Szczecina, która połączy się z A6. Trasa o długości 50 km wraz z tunelem pod Odrą jest na etapie przetargu na realizację – dodaje Mateusz Grzeszczuk.
Celem jest przygotowanie bezpiecznej trasy, która pozwoli dojechać ze Szczecina do Trójmiasta poniżej 4 godzin.
Budowa S6 jest dofinansowana kwotą 996 mln zł ze środków Unii Europejskiej z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS).
Komentarze