O tym, że hiszpańska marka zniknie z Galaxy informowaliśmy w portalu wSzczecinie.pl już we wrześniu ubiegłego roku. Sieć Zara stawia na e-commerce i chce mieć tylko flagowe, rozbudowane sklepy w największych miastach. W Szczecinie taki salon powstanie w Galerii Kaskada i ma być jedną z największych i najnowocześniejszych placówek w całej Polsce.
Zara znika z Galaxy, ale pojawi się nowy sklep
Zara w Galaxy została zamknięta na początku tego tygodnia. O tym, że popularna sieć ograniczy obecność w Szczecinie było wiadomo już od kilku miesięcy.
– Potwierdzamy, że sklep Zara opuści grono najemców Galaxy. Centrum handlowe to żywy organizm, który zmienia się, ewoluuje. Zmiany te dotyczą nie tylko elementów architektonicznych czy wystroju wnętrz, ale również oferty. Sprawdza się tu zasada: kiedy zamykają się jedne drzwi, otwierają się kolejne. Wyjście jednej marki daje przestrzeń na nowe koncepty. Naszych klientów z pewnością ucieszą planowane przez nas zmiany. O nowościach będziemy informować – mówi Monika Burakowska, dyrektor Centrum Galaxy.
Co ważne, zamknięta została nie tylko Zara, ale i jeszcze jeden sklep odzieżowy oraz drogeria zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie odzieżowego giganta. To oznacza, że nowy najemca zajmie powierzchnię trzech dotychczasowych lokali. Galaxy nie ujawnia, kto może być zainteresowany tą przestrzenią.
(Tymczasowo) zakupów w Zarze nie zrobimy
Zara nadal będzie funkcjonować w Galerii Kaskada, choć obecnie w jej sklepie nie można zrobić zakupów. Trwa rozbudowa dotychczasowego salonu, którego przestrzeń zostanie powiększona o jeszcze jeden lokal.
– Zara jest przebudowywana. Zajmie dotychczasowy lokal oraz przestrzeń na poziomie minus jeden. Będzie to nowoczesny sklep, taki jaki Zara ma flagowo w innych stolicach europejskich. Będzie dostosowana do międzynarodowych oczekiwań tej sieci – mówi Norbert Fijałkowski, dyrektor Galerii Kaskada.
Warto dodać, że będzie to jedyna Zara w Szczecinie. Najbliższe salony tej marki znajdziemy dopiero w Poznaniu lub Berlinie.
Klienci nadal chcą kupować, ale sieci handlowe zmieniają strategie
Znikające sklepy to codzienność galerii handlowych. Przechadzając się po szczecińskich centrach handlowych, nierzadko widać puste witryny lub sklepy w przebudowie. Ekonomiści nie mają wątpliwości, że rynek handlu się zmienia.
– Nie obawiam się odpływu klientów. Ludzie kochają zakupy i nie widać w sklepach spadku konsumpcji. Puste miejsca wynikają bardziej ze zmiany strategii wielu firm oraz kryzysu na poziomie światowym, a nie lokalnym – mówi prof. Jarosław Korpysa, ekonomista z Uniwersytetu Szczecińskiego. – Mało kto jest świadomy, jak poważne konsekwencje dla handlu w Polsce może mieć np. kryzys w Chinach. Gdy produkcja ubrań jest droższa o kilkadziesiąt procent, to okazuje się, że prowadzenie wielu sklepów w drogich lokalizacjach w galeriach handlowych przestaje się opłacać – tłumaczy.
Ratunkiem dla handlu może być powrót do handlu w niedziele.
– Przedsiębiorcy bardzo na to liczą, choć wydaje się, że temat ten jest do rozwiązania w dłuższej perspektywie czasu – mówi Hanna Mojsiuk, prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie. – Dla handlu otwarte niedziele to szansa na zwiększenie przychodów i poprawę wyniku finansowego. W czasach recesji wydaje się oczywiste, że powinniśmy wzmacniać sektor MŚP oraz branże, które przeżywają trudniejszy czas.
Komentarze
18