Temat został poruszony podczas ostatniego Studia wSzczecinie.pl. Dodajmy, że do redakcji trafiały już wiadomości od motorniczych i pracowników zajezdni, którzy alarmowali o ciężkich warunkach pracy w zajezdni Golęcin.
„Przeważyły oszczędności i zlekceważenie tematu”
– Tam jest jeszcze kultura młotka i przecinaka jeśli chodzi o utrzymanie taboru. Kiedyś był plan jej modernizacji, tylko niestety przeważyły oszczędności i moim zdaniem zlekceważenie tematu – uważa redaktor Gazety Wyborczej Andrzej Kraśnicki.
Jak zwraca uwagę, to zajezdnia, której układ torowy nie jest w stanie przyjąć taboru przegubowego, a problem może pojawić się w momencie, gdy Szczecin zdecyduje się na zakup 30 niskopodłogowych tramwajów z Niemiec.
– Siłą rzeczy będą musiały trafić na Pogodno, które nie pomieści takiej ilości taboru. Bardzo szybko zetkniemy się ze skutkami fatalnej decyzji sprzed kilku lat, gdy zarzucono pomysł modernizacji zajezdni – ostrzega.
Priorytet uzależniony od dofinansowania
Zajezdnia Golęcin jest najstarszą w mieście (wybudowana pod koniec 1898 roku). Była pierwszą bazą ery elektrycznej, która zastąpiła zajezdnię konną przy ulicy Dębogórskiej.
W 2016 roku media informowały o ambitnych planach rozbudowy zajezdni, od których miasto jednak odstąpiło.
– Na dzisiaj nie mamy gotowej dokumentacji projektowej na to zadanie – informuje zastępca prezydenta Szczecina Łukasz Kadłubowski. – To jeden z naszych priorytetów, ale jest on uzależniony od uzyskania dofinansowania – tłumaczy. I dodaje: – Wydaje mi się, że do 2030 roku zajezdnia na Golęcinie zostanie wyremontowana.
„Temat póki co wyłącznie medialny”
Co jeśli Szczecin jednak zdecyduje się na zakup 30 tramwajów niskopodłogowych, które będzie mogła przyjąć tylko Zajezdnia Pogodno? Obecnie spółka Tramwaje Szczecińska „jest w trakcie analiz możliwości rozmieszczenia taboru na poszczególnych zajezdniach”.
– Ewentualne zakupy używanych tramwajów to temat póki co wyłącznie medialny. Nie ma w tej sprawie żadnych konkretów. Natomiast, to z czym musimy się realnie liczyć, to zakup 4 plus 8 nowych tramwajów całkowicie niskopodłogowych – podkreśla Wojciech Jachim, rzecznik prasowy miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie.
W 2025 roku planowany jest remont kanałów przeglądowych w hali oraz miejscowa naprawa posadzki w hali.
Komentarze
74