Miasto rozpoczęło poszukiwania firmy, która przebuduje ul. Szafera, zbuduje dwukierunkowe torowisko i pętlę tramwajowo-autobusową przy hali widowiskowo sportowej. Zwycięzcę przetargu mamy poznać 28 marca. Czas realizacji prac oszacowano na 18 miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą.
Obecnie w ramach innej inwestycji trwa budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Szafera, al. Wojska Polskiego i ul. Arkońskiej. Niejako kontynuacją tych prac będzie I etap przebudowy ul. Szafera - od Al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Romera i Modrą.
Zakres planowanych prac obejmuje przede wszystkim:
- budowę ul. Szafera na odcinku ok 1,2 km o dwóch jezdniach każda po dwa pasy ruchu;
- budowę obustronnych chodników i dróg rowerowych;
- przebudowę uzbrojenia podziemnego i oświetlenia nowego układu drogowego;
- przebudowę skrzyżowania z ul. Zawadzkiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 50 m;
- przebudowę skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 44 m;
- przebudowę skrzyżowania z ul. Romera i Modrą na czterowlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 77 m;
- budowę skrzyżowania ul. Modrej i ul. Szerokiej w postaci ronda turbinowego o średnicy zewnętrznej 40 m;
- budowę dwukierunkowego torowiska tramwajowego w pasie rozdzielającym jezdnie (torowisko umożliwiać będzie poruszanie się autobusów komunikacji miejskiej;
- budowę pętli tramwajowo-autobusowej przy hali widowiskowo-sportowej z czterema torami przy peronach tramwajowych i peronie autobusowo-tramwajowym oraz stanowiskami postojowymi dla autobusów;
- budowę budynku socjalnego z kasami biletowymi;
- budowę parkingu dla rowerów oraz elementów małej architektury i zieleni;
- budowę parkingu dla samochodów osobowych (187 stanowisk w tym 11 dla osób niepełnosprawnych).
Koszt wszystkich prac szacowany jest na 157 mln zł. Dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosi 13 mln zł.
Będzie drugi etap?
To pierwszy etap inwestycji. Drugi zakłada budowę nowej ulicy z torowiskiem, roboczo nazwaną Nowoszeroką (ma być równoległa do istniejącej Szerokiej). Tramwaje będą w nią skręcać z ul. Szafera i dotrą w okolice pętli tramwajowej Krzekowo na Żołnierskiej, gdzie torowisko połączy się z już istniejącą infrastrukturą.
Po minięciu pętli Krzekowo nowa arteria „przebije” się aż do ul. Sosabowskiego. Na tym fragmencie zaplanowano zostawić miejsce na torowisko. W dalekiej przyszłości mogą dotrzeć tutaj tramwaje, które pojadą nowym torowiskiem planowanym do ułożenia na ul. 26 Kwietnia, a później ul. Santockiej, ul. Witkiewicza i ul. Taczaka (lub w innym wariancie ul. 26 Kwietnia i ul. Taczaka).
Rondo Szafera - Romera - Szeroka - Modra
Rondo Szafera - Zawadzkiego
Skrzyżowanie Szafera - Żniwna - Szeroka
Komentarze
16