Prace formalnie już się rozpoczęły. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudują wiadukt nad ul. Kolumba, aby zwiększyć bezpieczeństwo ruchu kolejowego i samochodowego oraz poprawić estetykę obiektu i jego otoczenia.
– PKP Polskie Linie Kolejowe na remont wiaduktu i muru oporowego przy ul. Owocowej przeznaczą około 10,5 miliona złotych, pochodzących ze środków spółki. Zakończenie prac planowane jest na IV kwartał 2021 roku – informuje Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Przestanie straszyć mieszkańców i przyjezdnych
Zakres prac obejmie przebudowę przęseł i filarów oraz wzmocnienie przyczółków wiaduktu. Ułożone zostaną nowe tory, powstanie nowa sieć trakcyjna. Równie ważna będzie poprawa estetyki obiektu. Dziś podróżnym opuszczającym dworzec rzuca się w oczy brzydka, rdzewiejąca konstrukcja wiaduktu. To ma się zmienić po wykonaniu warstwy zabezpieczającej przed korozją. Inwestycja obejmie też otoczenie obiektu.
– Remontowany jest również sąsiadujący z wiaduktem ponad 40-metrowy odcinek muru oporowego przy ulicy Owocowej. Naprawiane i uzupełniane są ubytki w cegłach oraz gzymsie ogrodzenia. Mur jest wzmacniany, oczyszczany i malowany – mówi Bartosz Pietrzykowski.
Prace skoordynowane z miejską inwestycją
W trakcie remontu pociągi cały czas będą kursowały przez wiadukt. Pojawią się natomiast utrudnienia dla kierowców przejeżdżających pod nim. Przypomnijmy, że inwestycję w tym miejscu planuje również szczeciński magistrat. Będzie ona częścią modernizacji torowisk tramwajowych w kierunku pętli Pomorzany.
– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. są w stałym kontakcie ze spółką Tramwaje Szczecińskie, aby wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu skoordynować z planowaną przebudową torowiska na ulicy Kolumba – zapewnia Bartosz Pietrzykowski.
Kolejne wiadukty do przebudowy
W najbliższych miesiącach wyremontowanych zostanie jeszcze 9 innych wiaduktów kolejowych w ramach budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Chodzi o obiekty nad ulicami: Dąbrowskiego, Ku Słońcu, 26 Kwietnia, Arkońską, Warcisława, Wilczą, Strzałowską, Fabryczną oraz Nad Odrą.
Prace przy nich powinny ruszyć na przełomie 2021 i 2022 r. Trzeba jednak pamiętać, że wykonawca przebudowy linii kolejowej do Polic – spółka Trakcja – już teraz ma 8-10 miesięcy opóźnienia, a na rozległym „placu budowy” wciąż dzieje się niewiele.
Komentarze
2