Związane będą m.in. z prowadzeniem wykopów pod budowę wiaduktu w ciągu A6, w rejonie realizowanego węzła Kołbaskowo. Kierowcy, poruszający się w obu kierunkach, będą musieli zjeżdżać na kilkusetmetrowy objazd po przygotowanej specjalnie na ten cel drodze tymczasowej.
– Ruch na bypassie ma odbywać się po dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Będą jednak ograniczenia prędkości i wyjazdy z placu budowy. Jeżeli na przeszkodzie nie staną warunki pogodowe niezbędne do wykonywania robót, to wprowadzenie tej zmiany organizacji ruchu powinno nastąpić jeszcze w tym roku – informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.
Druga zmiana dotyczy odcinka granicznego A6. Tam powstaje wiadukt nad autostradę, a przy wykonywaniu podpór obiektu konieczne będzie przeniesienie całego ruchu na jedną jezdnię.
– W pierwszym etapie zamknięta ma być jezdnia północna (w kierunku Szczecina) i ruch w obu kierunkach skierowany zostanie na jezdnię południową (w kierunku Berlina). Również tę organizację ruchu wykonawca planuje wprowadzić jeszcze w tym roku – mówi Mateusz Grzeszczuk.
Na rozległym placu budowy prowadzone są prace ziemne, roboty przy obiektach mostowych i przebudowa kolizji z sieciami. Pojawią się kolejne utrudnienia dla kierowców.
– Zmiany organizacji ruchu w niedługim czasie powinny nastąpić również w obrębie budowanego węzła Szczecin Południe – w zakresie skrzyżowania z drogą do Siadła Górnego. W przyszłym roku będą wprowadzane kolejne zmiany sposobu przejazdu w tym rejonie, w tym przekierowania ruchu na samej DK13. Kierowcy muszą liczyć się również z ruchem pojazdów budowy. Należy zachować szczególną ostrożność i zwracać uwagę na oznakowanie, które może się wielokrotnie zmieniać – podkreśla Mateusz Grzeszczuk.
Wspomniany węzeł Szczecin Południe będzie w przyszłości początkiem Zachodniej Obwodnicy Szczecina. W okolicy budowana jest jeszcze obwodnica Kołbaskowa. Zakończenie wszystkich prac jest zapowiadane na 2028 rok.
Komentarze