By uniknąć poniedziałkowych korków spora część mieszkańców Szczecina zdecydowała się na skorzystanie ze wspólnej oferty ZDiTM i Przewozów Regionalnych.
W sobotę 21 lutego z powodu modernizacji torowisk dla ruchu ogólnego zamknięto Most Długi. By odciążyć uliczny transport ZDiTM wspólnie z Przewozami Regionalnymi Regio wprowadziło możliwość podróżowania pociągami Regio na trasie w obrębie Szczecina.
Korków nie było, wybraliście pociąg
Jak się okazało mimo obaw początek tygodnia nie przyniósł zakorkowania całego miasta (trudności wystąpiły we wtorek po południu na Trasie Zamkowej, w stronę prawego brzegu). Policjanci ze szczecińskiej drogówki nie odnotowali groźniejszych zdarzeń, a część z Was postanowiła porzucić komunikację miejską i własny transport na rzecz pociągów.
Z naszych obserwacji wynika, że z możliwości skorzystania koleją na podstawie biletów ZDiTM skorzystało wielu pasażerów. Wniosek taki wysnuwamy na podstawie obserwacji ze stacji w Dąbiu i Zdrojach w porannym szczycie. - mówi Dariusz Wołoszczuk z Zarządu Dróg i Komunikacji Miejskiej w Szczecinie.
Obserwacje ZDiTM potwierdzają przedstawiciele Przewozów Regionalnych.
Z wstępnych informacji od drużyn konduktorskich obsługujących pociągi REGIO w granicach Szczecina wielu mieszkańców miasta postanowiło skorzystać z zastępczej komunikacji kolejowej. Nie posiadamy danych liczbowych, ale wiemy z rozmów, że ta nowa oferta została przez podróżujących codziennie z jednej strony miasta na drugą przyjęta bardzo pozytywnie. - mówi Krystyna Królik Naczelnik Działu Handlowego ”Przewozy Regionalne” , Oddział Zachodniopomorski w Szczecinie.
Pełne oficjalne dane będą znane na początku przyszłego tygodnia. Niemniej już dziś można na podstawie obserwacji stwierdzić, że liczba pasażerów tych pociągów wyraźnie wzrosła, a połączenia w niektórych godzinach cieszą się wyjątkowo dużą frekwencją. - dodaje Maria T. Markiewicz z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego.
Kiedy pora na SKM?
Decyzja o wspólnej ofercie ZDiTM i Regio ucieszyła zwolenników Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Na razie plany uruchomienia SKM są na etapie przygotowywania dokumentacji. Projekt jest zapisany w kontrakcie terytorialnym. Być może modernizacja torowisk i zamknięcie Mostu Długiego przyczyni się do intensywniejszych prac nad SKM, która mogłaby połączyć nie tylko osiedla Szczecina (tak wygląda obecna oferta), ale także pobliskie miejscowości (Szczecin – Police – Gryfino – Stargard Szczeciński)?
Komentarze
7