Już po raz dziesiąty szczecinianie wybierać będą swoich ambasadorów. Jednak w tym roku szykują się zmiany. W jubileuszowej edycji mieszkańcy mogą nie tylko zgłaszać kandydatury do tytułu, ale również brać udział w obradach Kapituły.

Idea wyróżniania osób, które poprzez swoją działalność i osiągnięcia przyczyniły się do promocji Szczecina, narodziła się w 2000 roku. Od tego czasu honorowy tytuł „Ambasador Szczecina” przyznany został 34 osobom, m.in. artystom, sportowcom, naukowcom, pisarzom. Wyróżniono również Stowarzyszenie Teatr Kana, honorując w ten sposób wieloletnią pracę wszystkich jego członków oraz oddając hołd założycielowi Teatru – Zygmuntowi Duczyńskiemu.

Co nowego?

Dotychczas zasadą konkursu było przyznawanie tytułu za osiągnięcia uzyskane w roku poprzednim,
a nagrody wręczane były w kwietniu lub maju, podczas uroczystej sesji Rady Miasta. Od tej edycji tytuł przyznawany będzie także za osiągnięcia w roku bieżącym.

Nowa a zarazem większa jest rola mieszkańców. Tym razem mogą zarówno zgłaszać kandydatury do tytułu, jak i decydować o wyborze laureatów. Trzech szczecinian, w drodze losowania, zasiądzie w Kapitule. Uroczystość nadania tytułu odbędzie się 5 lipca, w dniu Urodzin Szczecina.  

Jak zostać członkiem Kapituły?

Aby zostać członkiem Kapituły honorowego tytułu „Ambasador Szczecina”, należy wypełnić formularz znajdujący się na oficjalnej stronie Szczecina, pod adresem:  www.szczecin.eu/ambasador_szczecina i wysłać go do dnia 30 kwietnia br. Spośród nadesłanych zgłoszeń wylosowane zostaną trzy osoby, które reprezentować będą lokalną społeczność w Kapitule. Wyniki losowania ogłoszone zostaną z początkiem czerwca br. 

Gdzie zgłaszać kandydatury? 

Honorowy tytuł „Ambasador Szczecina” przyznawany jest osobom, które w szczególny sposób przyczyniły się do promocji Szczecina zarówno w kraju, jak i zagranicą. Zgłoszenia kandydatur przyjmowane są w formie wniosku umieszczonego na stronie:                                            http://eurzad.szczecin.pl/chapter_51116.asp?soid=BB938370CD4542528CE18A42E891B8A3  oraz w Biurze Obsługi Interesantów Urzędu Miasta Szczecin.

Wniosek należy złożyć w kancelarii Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miasta Szczecin, przesłać pocztą na adres Urzędu Miasta Szczecin, pl. Armii Krajowej 1, 70-456 Szczecin lub przesłać drogą elektroniczną na adres boi@um.szczecin.pl.Termin zgłaszania kandydatur upływa z dniem 30 kwietnia br. 

O powyższych zmianach poinformowało nas Biuro Promocji i Informacji w Szczecinie.