Infrastruktura tramwajowa jest już niemal gotowa, podobnie jak wiele innych elementów. Z przebudowanej ulicy Szafera będzie można korzystać na przełomie sierpnia i września.

– Spacer wzdłuż ulicy Szafera obrazuje jak ogromne zmiany zaszły w okolicy. Niemal gotowe są już wszystkie chodniki, trwa układanie nawierzchni z asfaltu twardolanego oraz asfaltowych nawierzchni ścieżek rowerowych. Widać pełną infrastrukturę dla tramwajów, które jeszcze w tym roku pojadą po nowym torowisku. Wykonano już zbiorniki prefabrykowane – trwają przygotowania do prób szczelności i przyłączeń. Trwają ostatnie prace elektrotechniczne w budynku podstacji oraz roboty drogowe na ulicy Modrej – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie.

Gotowe są już m.in. trakcja, 115 słupów i 2,5 kilometra nowego torowiska. Tramwaje będą kursować do nowej pętli, która powstała przy Netto Arenie.

Po zakończeniu przebudowy, ul. Szafera będzie miała dwie jezdnie, każda po dwa pasy ruchu. Torowisko tramwajowe zajmie pas rozdzielający jezdnie. Zaplanowano cztery ronda: przy skrzyżowaniu z ul. Zawadzkiego; przy skrzyżowaniu z ul. Jarzyńskiego; przy skrzyżowaniu z ul. Romera i ul. Modrą; przy skrzyżowaniu z ul. Modrą i ul. Szeroką.

Wykonawcą prac jest firma Eurovia Polska. Ich koszt to 125 mln zł. Projekt przebudowy ul. Szafera objęty jest dofinansowaniem w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i działania 6.1. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach