Aż dwa projekty na utworzenie Roweru Miejskiego trafiły na listę propozycji do Budżetu Obywatelskiego 2014. Różnica to koszt – w jednym 3 mln zł, w drugim nieco ponad pół miliona zł. I ilość rowerów – w droższym to 300 sztuk, w tańszym 80.
Dwa nieco różniące się, ale dążące do jednego celu projekty pojawiły się w propozycji do Budżetu Obywatelskiego. Pierwszy, tańszy projekt zakłada stworzenie sieci kilku lub kilkunastu stacji rowerowych, które będą rozmieszczone w „strategicznych punktach miasta.” Przykładowe lokalizacje podane przez pomysłodawców to m.in. okolice Ogrodu Różanego, Plac Zwycięstwa, Nabrzeże Wieleckie, Wały Chrobrego, okolice Urzędu Miasta. Koszt projektu to 575 tys. zł brutto. Za tę kwotę ma powstać 9 stacji rowerowych ze specjalistycznymi panelami obsługującymi stanowiska oraz 80 rowerów.
Drugi z projektów to sporo większy koszt, ale także większa liczba rowerów. 2 mln zł – tyle według projektu będzie kosztowało przygotowanie miejsc wypożyczalni rowerów, około 200 tys. zł zakup 300 sztuk rowerów, 500 tys. zł to koszt wdrożenia systemu opłat, 250 tys. zł cena monitoringu, a 50 tys. zł to suma, którą według pomysłodawców Urząd Miasta powinien przeznaczyć na rozreklamowanie roweru miejskiego – w sumie około 3 mln zł.
Tak jak w przypadku pierwszego projektu, ten drugi zakłada lokalizację stacji na lewym brzegu Szczecina, m.in. w okolicy Urzędu Miasta, SDS-u, przy wejściu na kąpielisko Głębokie, przy Muzeum Narodowym na Wałach Chrobrego, na placu Orła Białego i przy dworcu PKP.
Oba projekty zostały uzasadnione w niemal ten sam sposób – miejski rower może służyć zarówno mieszkańcom Szczecina jak i turystom, którzy właśnie jednośladem mogą wybrać się na zwiedzanie miasta.
Tańszy projekt na liście propozycji do Budżetu Obywatelskiego znalazł się na 4 miejscu, droższy na 87. Na Budżet Obywatelski można głosować do 8 listopada m.in. za pośrednictwem strony internetowej.
Zobacz także:
Siłownie pod chmurką nie są wykorzystywane. Zróbmy Street Workout Park!
Komentarze
0