Od kilku miesięcy trwa przebudowa kolejnych ulic w Śródmieściu Szczecina. Wykonawca prac właśnie rozpoczął nowy etap prac, co wiąże się ze zmianami w czasowej organizacji ruchu. Tym razem połowicznie zamknięta dla samochodów została ul. Królowej Jadwigi na odcinku od skrzyżowania z ul. Bohaterów Getta Warszawskiego do ul. Piotra Ściegiennego.
W związku z prowadzonymi pracami w kierunku ul. Piotra Ściegiennego wprowadzony został ruch jednokierunkowy. Natomiast sama ul. Ściegiennego od strony al. Piastów stała się ulicą ślepą i nie ma już wjazdu w ul. Królowej Jadwigi.
Aktualnie realizowany etap przebudowy śródmiejskich ulic obejmuje: ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, ul. Ściegiennego (do al. Piastów) i niewyremontowaną wcześniej część ul. Królowej Jadwigi. Zmienią się one dokładnie tak samo, jak wcześniej ul. Małkowskiego i fragment ul. Królowej Jadwigi.
– W ramach prac na odcinku ulicy Bohaterów Getta Warszawskiego od Królowej Jadwigi do alei Piastów wykonano rozbiórkę nawierzchni jedni, istniejących chodników oraz wykonano większość warstw konstrukcyjnych dla ciągów pieszych. Gotowe są wszystkie wpusty deszczowe wraz z włączeniem do kanalizacji ogólnospławnej. Wykonawca prowadzi prace przy budowie krawężnika drogowego po stronie zachodniej i warstw konstrukcyjnych chodnika po stronie wschodniej. Z kolei na odcinku ulicy Królowej Jadwigi od Bohaterów Getta Warszawskiego do Ściegiennego po stronie północnej rozpoczęło się wykonywanie sieci wodociągowej – wylicza Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie.
Na remontowanych fragmentach pojawią się nowe chodniki i nawierzchnie jezdni, zmieniona zostanie organizacja ruchu między innymi dzięki wprowadzeniu strefy 30. W miejscach narażonych na nieprzepisowe parkowanie pojazdów wykonane zostaną słupki zabezpieczające oraz ustawione zostaną donice i ławki. Dodatkowa zieleń i mała architektura mają sprawić, że okolica stanie się bardziej przyjazna dla mieszkańców.
Koszt inwestycji to 14,3 mln zł. Wykonawcą jest firma Elbud. Prace zlecili ZDiTM oraz ZWiK. Mają być zrealizowane do końca października 2021 r.
Komentarze
3