Sześć firm złożyło oferty w przetargu na przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Mickiewicza, od mostu Akademickiego do skrzyżowania z ul. Brzozowskiego. Najniższa propozycja jest wyższa od kwoty przewidzianej na tę inwestycję przez Tramwaje Szczecińskie, ale różnica jest dużo mniejsza niż w poprzednim postępowaniu.

W pierwszym przetargu wpłynęła tylko jedna oferta opiewająca na 53,6 mln zł, czyli prawie 30 mln zł więcej niż budżet przewidziany na tę inwestycję. Tym razem oferty są dużo niższe. Najwyższa, złożona przez spółkę Intercor, wynosi 41,1 mln zł. Najniższa, której autorem jest Balzola Sp. z o.o., jest na poziomie 28,5 mln zł. Tramwaje Szczecińskie planowały przeznaczyć na ten cel 27,4 mln zł. Czy środki zostaną zwiększone?

- Trwa weryfikacja dokumentów i możliwości finansowych miasta – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie.

Prace na ul. Mickiewicza obejmą fragment torowiska, który nie był remontowany podczas poprzedniej przebudowy. Chodzi o odcinek długości 1480 metrów, od Mostu Akademickiego do skrzyżowania z ul. Brzozowskiego. Po drodze znajdują się 4 przystanki.

- Nowe torowisko wpisane będzie w stary ślad. Wiodącą konstrukcją będzie torowisko klasyczne, podsypkowe z dodatkowymi elementami tłumienia drgań i hałasu. Przejazdy i inne części toru także będą wyposażone w konstrukcję, tym razem bezpodsypkową, z systemowymi elementami wygłuszającymi. Wybrany wykonawca będzie miał na roboty 360 dni kalendarzowych od podpisania umowy – tłumaczy Pieczyńska.

Przebudowa ul. Mickiewicza jest częścią dużego projektu modernizacji torowisk w Szczecinie, którego szacowana łączna wartość sięga 334 mln zł, z czego 175 mln zł pochodzić będzie z dofinansowania unijnego. W kolejnych etapach planowana jest m.in. modernizacja ul. Kolumba, al. Powstańców Wielkopolskich (wraz z pętlą Pomorzany) oraz torowiska ze Śródmieścia w kierunku Niebuszewa.

przystanek Brzozowskiego