Spółka Elbud Szczecin jest skłonna wykonać planowane prace za 10,9 mln zł, a firma Musing Bud ze Szczecina za 13,2 mln zł. Tymczasem spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie zamierzała wydać na ten cel maksymalnie 9,4 mln zł. Po analizie ofert zapadnie decyzja o zwiększeniu budżetu lub unieważnieniu przetargu.
W projekcie SKM to PKP PLK odpowiada za przebudowę torów i przystanków. Zadaniem miasta jest natomiast budowa wokół nich infrastruktury, która ułatwi w przyszłości przesiadkę na pociąg. W przypadku Dąbia zaplanowano tego typu inwestycje zarówno po północnej, jak i południowej stronie stacji.
Ta po południowej jest o tyle ważna, że ułatwi dostęp do stacji od strony osiedli Słoneczne i Majowe. Planowana jest m.in. budowa nowego układu drogowego ulicy Jesiennej oraz zatok autobusowych, budowa jezdni manewrowych oraz budowa zjazdów i chodników. Termin wykonania zamówienia to rok (360 dni) od dnia podpisania umowy.
Pierwsze miejskie węzły przesiadkowe powstały przy przyszłych przystankach Łękno i Podjuchy. Później wyłoniono wykonawców i rozpoczęto prace przy stacjach SKM: Niemierzyn, Stołczyn Północny, Skolwin Północny, Pomorzany, Zdunowo, Gocław. Na rozstrzygnięcie czekają przetargi na: Dunikowo, Dąbie (część północna i południowa), Łasztownię, Niebuszewo, Skolwin, Drzetowo, Turzyn, Trzebusz, Załom, Cmentarz Centralny, Zdroje, Stołczyn, Golęcino i Żelechową (wszędzie oferty są wysokie). Niedawno unieważniono przetarg na Pogodno (brak ofert). Będzie musiał zostać powtórzony.
Komentarze
0