Firma Red Sky, autor jednego z największych internetowych projektów Files Tube, przejęła część udziałów w Etin Group, która jest właścicielem sklepów internetowych: KrainaHerbaty.pl., KrainaKawy.pl oraz KrainaZiół.pl. Łącząc swe siły, firmy planują podbić rynki europejskie.

Red Sky jest szczecińską firmą specjalizującą się w budowaniu i prowadzeniu serwisów internetowych skierowanych do użytkownika globalnego. Została założona w 2007 roku przez dwóch młodych programistów ze Szczecina: Arkadiusza Seńko i Macieja Zawiszę de Sulima. Jednym z najbardziej znanych projektów tej firmy jest filestube.com, polski serwis o olbrzymim międzynarodowym zasięgu, wynoszącym ponad 60 milionów unikalnych użytkowników. Niedawno spółka postanowiła zakupić  49% udziałów Etin Group z myślą o rozszerzeniu rynków docelowych.

Etin Group zajmuje się sprzedażą herbat dostępnych na wirtualnych półkach sklepowych.  Był to jeden z pierwszych herbacianych internetowych sklepów w Polsce, a obecnie jest liderem w tej branży. Niedawno firma poszerzyła swoje usługi o sprzedaż kaw, a na chwilę obecną trwają również przygotowania do otwarcia trzeciego sklepu: KrainaZiół.pl.

Właściciele obu przedsiębiorstw w ekspansji działalności wskazują głównie rynek europejski, a w szczególności rynek niemiecki ze względu na jego bliskość. Ale to nie jedyny cel współpracy tych firm.

-Inwestycja Red Sky nie ma na celu jedynie ekspansji sklepów na rynki zagraniczne lecz przede wszystkim przyśpieszenie rozwoju na rynku polskim- mówi Marcin Majzner, członek zarządu firmy Etin Sp. z o.o.

Dwie całkowicie różne branże, dwa inne miasta. Dlaczego firmy zdecydowały się na współpracę?

- Firma Etin i jej sklepy Krainaherbaty.pl oraz KrainaKawy.pl od dłuższego czasu przykuwały naszą uwagę jako prężnie rozwijające się rodzime podmioty e-commerce. Stawiamy sobie bardzo ambitne cele i cenimy sobie wizjonerstwo oraz uparte dążenie do celu, a tym właśnie charakteryzowali się panowie Kamil Matysik i Krzysztof Władyka. Wspólnie chcemy zrealizować wiele ciekawych projektów. Red Sky na rynku e-commerce jeszcze niewiele miał do powiedzenia, ale po rozpoczęciu tejże współpracy wiele się zmieni- wyjaśnia Marcin Majzner.

– Polski rynek e-handlu jest jeszcze na tyle młody, iż pozyskując odpowiedniego partnera branżowego i startując z dobrej pozycji można osiągnąć szybki wzrost, na co właśnie liczymy. Myślę, iż połączenie doświadczenia w e-commerce spółki Etin Group oraz doświadczenia w prowadzeniu projektów internetowych na rynku światowym spółki Red Sky pozwoli na osiągnięcie efektu synergii – dodaje

Kamil Matysik, Prezes Zarządu Etin Group Sp. z o.o.

To dość ciekawe połączenie sił daje spore szanse na sukces. Biorąc jeszcze pod uwagę powodzenie herbacianego biznesu w Polsce, dlaczego nie miałoby się sprawdzić za granicą?

- Niektóre źródła podają, że  pod względem spożycia herbaty Polska znajduje się w pierwszej trójce Europy i pierwszej dziesiątce świata. Przeciętnie wypijamy 1,5 filiżanki dziennie. Częściej sięgamy jedynie po wodę. Daje nam niesamowite możliwości jeśli chodzi o rodzimy rynek .Jeżeli zaś chodzi o np. Niemcy,  jest to kraj bliski naszemu, może spożycie nie jest tak duże jak u nas, ale jest to kraj bogatszy, co daje większe możliwości finansowe- oceniaMarcin Majzner.

Za partnerski pomysł i ambitne cele należą się gratulacje. I to podwójne, bo przecież jedną ze stron jest nasza rodzima firma.
Miło nam poinformować, że portal wSzczecinie.pl również nawiązał współpracę z KrainaHerbaty.pl. Jej efekty niebawem będzie można zobaczyć na łamach www.wSzczecinie.pl.