Kolejne zmiany na ul. Struga w Szczecinie już 3 października. Z ruchu zostanie wyłączona główna jezdnia tej ulicy na odcinku pomiędzy ul. Jasną a Łubinową, a ruch zostanie skierowany na jezdnie wspomagające.

Samochody wjeżdżające do Szczecina kierowane będą na północną jezdnię wspomagającą (przyległą do salonów samochodowych), która będzie funkcjonować jako dwupasmowa ulica jednokierunkowa. Pojazdy wyjeżdżające ze Szczecina skierowane zostaną na jezdnię południową (przylegająca do zajezdni autobusowej). Także ta jezdnia będzie funkcjonować jako jednokierunkowa ulica dwupasmowa.

Ruch w poprzek ulicy Struga będzie odbywał się poprzez wiadukt drogowy w sąsiedztwie wiaduktu kolejowego oraz tymczasowy przejazd poprzeczny w rejonie skrzyżowania ul. Wiosennej i ul. Łubinowej.

W dalszym ciągu wyłączona z ruchu będzie wjazdowa jezdnia północna ul. Struga od skrzyżowania z ul. Pomorską do ul. Wiosennej. Obecnie budowana jest estakada oraz prowadzone są prace drogowe i sieciowe.

Bez zmian funkcjonować będzie komunikacja miejska. W razie konieczności linie kursujące przez ul. Struga będą wspomagane dodatkowym taborem.

Modernizacja ulicy Struga znacznie upłynni wjazd do Szczecina oraz wyjazd z miasta. Główne jezdnie zostaną przebudowane i na odcinku od wiaduktu kolejowego do rejonu ul. Botanicznej zostaną poprowadzone w wykopie o głębokości ok. 5 m.

Dodatkowo wybudowane zostaną dwa wiadukty, które ułatwią wyjazd z ul. Łubinowej – Wiosennej oraz ul. Jasnej. Każdy wiadukt będzie miał ok. 30 metrów długości.

Ruch tranzytowy w rejonie skrzyżowania z ul. Pomorską będzie odbywał się po estakadach o długości 215 m. każda.

Modernizacja dostępu drogowego do Portu w Szczecinie" to największa i najważniejsza inwestycja drogowa w mieście. Jest możliwa dzięki dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej. Projekt otrzymał wsparcie finansowe w ramach działania 7.2. Rozwój transportu morskiego, priorytetu VII Transport przyjazny środowisku Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013.

 

Przebudowa ul. Struga to część większego zadania, które ma na celu zmodernizowanie miejskiego odcinka drogi krajowej nr 10, stanowiącej element szlaku komunikacyjnego łączącego port z krajowym i międzynarodowym systemem drogowym. Modernizowany fragment ul. Struga charakteryzuje się wieloma punktami kolizyjnymi ruchu lokalnego z ruchem tranzytowym. Powoduje to poważne trudności komunikacyjne jak również realne zagrożenie dla uczestników ruchu. Efektem realizacji projektu będzie zwiększenie dostępu do portu oraz poprawa bezpieczeństwa transportu ładunków. Korzyści wynikające z ukończenia zadania odczują zarówno przeciętni mieszkańcy jak i o osoby związane z życiem gospodarczym.

 

Nazwa Projektu: „Modernizacja dostępu drogowego do Portu w Szczecinie”

Wartość Projektu: 111 554 970 PLN

Kwota dofinansowania z POIiŚ: 79 090 000 PLN

Planowany okres realizacji: 2011 – 2013

Beneficjent: Gmina Miasto Szczecin

Wykonawca robót: Konsorcjum - EUROVIA POLSKA S.A.

(lider), EUROVIA CS a. s., Czechy (partner)

Inżynier Kontraktu: Konsorcjum TPF PLANEGE – Consultores de Engenharia

Gestatão S.A., Portugalia (lider), E&L Architects Sp. z o. o. (partner)

Projektant: Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A., Polska