W najnowszym wydaniu magazynu „PRESS” pojawił się raport „Stolice Regionów”. Wynika z niego, że najwięcej publikacji prasowych o kulturze pod kątem starań miasta o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016 dotyczy Szczecina i Torunia. Szczecin jest na drugim miejscu.
O szczecińskich wydarzeniach kulturalnych z roku na rok jest coraz głośniej w Polsce. Wśród nich znajdują się: styczniowa konferencja prasowa festiwalu inSPIRACJE w Warszawie, wyróżnienie projektu „Chopin na Betonowcu” w lutowym dodatku tygodnika „Polityka” dotyczącym Roku Chopinowskiego, coraz większa rzesza ludzi z różnych stron kraju zainteresowanych koncertami w ramach Szczecin Music Fest. Doceniono działania festiwalu Boogie Brain w mediach społecznościowych podczas 4. Festiwalu Promocji Miast i Regionów a ogólnopolski rozgłos wielkiego święta teatru dotyczył festiwalu Kontrapunkt. To tylko część szczecińskich wydarzeń, o których można usłyszeć poza granicami województwa zachodniopomorskiego.
Starania Szczecina o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016 również są nagłaśniane. Chociaż jak przyznaje Marek Sztark – w strategii działań szczecińskiego biura ESK kwestia marketingu i promocji nie jest najważniejsza.
- Podczas wielu bardzo ciekawych i wartościowych dla nas spotkań z przedstawicielami byłych oraz obecnych Europejskich Stolic Kultury usłyszeliśmy jedną radę – żeby nie wpaść w tzw. „marketingową histerię”. Na szczęście od samego początku stawiamy na merytoryczną pracę opartą na rzetelnej analizie, pracy u podstaw, żeby przygotować jak najlepiej naszą aplikację. Nie znaczy to, że nie informujemy o ważnych kwestiach, którymi się zajmujemy. Co kilka dni w mediach można natknąć się na publikacje prasowe związane z naszą działalnością. A wszystko zaczęło się od wyboru loga dla projektu przez szczecinian (lipiec 2009), przez projekt „Malowanie loga SZCZECIN 2016” na Placu Grunwaldzkim (sierpień 2009), przez uruchomienie projektów „Migawki ESK”, „Konsultanci ESK”, LabiryntKultury.pl kończąc na projektach będących owocem współpracy z innymi polskimi miastami biorącymi udział w tych europejskich zmaganiach (Łódź – „Akustyczeń Lutuje”; Gdańsk – „PoMorze Sztuki”). Oprócz tego bardzo mocno stawiamy na codzienną komunikację z ludźmi poprzez media społecznościowe (BLIP, Twitter, Facebook, Nasza Klasa). Jest to ogromna rzesza osób – ponad 15 tysięcy, w którymi staramy się być w stałym kontakcie – wyznaje Marek Sztark.
Raport „Stolice Regionów”, który ukazał się w najnowszym wydaniu magazynu „Press”, został przeprowadzony przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
Komentarze
0